Tell me a joke and make me smile

Hej bloggen,

idag är det torsdag och vi gratulerar Jesper som äntligen är välkommen ut i friheten efter 12 års slavande i skolbänken. Jag och min kära mor ska om en timma eller så bege oss in mot la stada för att gratulera den lille pojken med blommor runt halsen osv, innan vi beger oss hemåt Billdal igen för att möta upp pappa och gå på mottagning.
Känns som en trevlig dag, studenter är alltid så roligt och härligt, och glädje och lycka behövs i tider som dessa! :)

Igår hade jag en
ytterst trevlig dag och kväll. Den började med att jag mötte upp min fina Cornelia i ett galet blåsigt Göteborg. Vi tänkte gå lite på stan, men hann bara med att fynda ett par skor till Cornelia, innan vi bestämde oss för att vi hade alldeles för mycket att prata om och det blåste alldeles för mycket för att vi skulle kunna vandra runt på stan. Sagt och gjort, vi gick till SoHo där det inhandlades en ost & grönt och en cappuchino (!) för min del och Cornelia tog samma, men bytte ut kaffet mot smoothie, ett klokt val om jag får säga det själv, men jag lyckades faktiskt utan större besvär sänka min lilla kopp. VUXENPOÄNG, ja!
Olivia joinade efter att vi suttit och pratat män och kärlek i tre timmar, och vi hoppade vidare först till NK och kollade porslin, sedan till Åhlens, där kris-Matilda fick för sig att köpa en lampskärm. Jajemän, en lampskärm. Blev dock inget med det, då jag tog mitt förnuft till fånga och sansade mig innan jag gick bananas på interiören där.. Jisses. 

Näste stopp blev i alla fall
Tranquilo, där vi mötte upp Karolina och sedan kom även Ida, och MICKO var samlat! Hallelujah :) En helt fantastiskt trevlig lill-lördag blev det, något av en överkonsumtion på vin för mig och Cornelia, som sänkte en flaska var, men det är ju bara lill-lördag en gång i veckan.. och om man inte kan äta får man faktiskt kompensera med dryck.. och det är gott & trevligt.. och ja. Det var nog det. :)
Ida wingman'ade även väldigt fint och lyckades fixa en norsk dejt till mig, jag är oerhört spänd på att se hur detta utvecklar sig, men snygg var han i alla fall. Ida: "Asså.. han var ju lite äldre.. typ 27 eller så!" Söt-Ida.

Ha en fantastiskt fin torsdag ♥



En annan drömman, nästa lördag!!

Kommentarer
Postat av: Bästa wingman ever

Du förstår självklart av min fina titel jag tilldelat mig själv, tycker lätt jag är värd det att det är Idaho som är här och gör säsongens första kommentar på din nystartade blogg! KUL att du skriver igen, kommer följa och kommemtera slaviskt! LOVE YOU

2011-05-26 @ 20:49:15
Postat av: Karolina Bonny

Jag fullkomligt ÄLSKAR att du har börjat blogga igen :D du skriver så braaaaaaa min fina matilda. Sitter lixom med ett leende av ditt sätt att uttrycka dig, om man säger så, haha! LOOOOVE

2011-05-26 @ 21:07:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0