One million thoughts



Hej bloggen,

helgen har passerat och jag har haft det ganska bra skulle jag vilja säga. En dag på jobbet igår som var lite konstig, men ändå gick snabbt, och sedan snabbt iväg på bussen till Mölnlycke. Ja, det där med snabbt är ju en definitionsfråga, 1 timma och 15 minuter tog det för mig att ta mig till Jonas som firade sina (snart) 20 år igår! 
Det var en oerhört trevlig tillställning, med en carpegod efterrätt, fantastiskt sällskap, en balkong med kvällssol, härliga återseenden, go musik och nya bekantskaper. Precis så som en bra kväll ska vara! Hade jag bara varit lite mer sugen på vinet som blev stående i  kylen, så hade kanske även jag taggat till för att fortsätta kvällen, men istället vek jag och Ida av mot Donken när grabbarna stack till Trädgårn. Vi satte oss och åt cheese, pratade olycklig kärlek, jobbig kärlek, ovisshet och män i allmänhet. Sånt där som behöver ältas fick ältas. 

Jag tänkte på det igår, hur lyckligt lottad jag är som har så mycket fantastiska människor omkring mig. Hur jag egentligen inte borde klaga över någonting alls, så länge jag får vara omringad av så mycket glädje och kärlek från dessa underbara. Och hur jag får lite ont i magen av tanken att vi antagligen, kanske, förmodligen, i alla fall för ett tag kommer att splittras, slås ut i olika delar av världen. Det är vänner som dessa som får mig att tveka på ifall jag verkligen vill åka någonstans långt, långt bort. Jag hoppas av hela mitt hjärta att vi kommer att hamna på samma lilla spot när vi sedan ska tillbaka till skolbänken, och att det inte kommer att gå alltför lång tid emellan att vi ses.

Nog med söndagstankarna, nu ska jag se på film! Ha en mysig söndagkväll. ♥

Kommentarer
Postat av: I

Love you <3

2011-06-13 @ 17:21:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0