Bara en tanke

Nu tänkte jag faktiskt släcka lampan och sova. Det är ju faktiskt en dag imorgon också, även fast jag är ledig, en dag som jag absolut inte vill sova bort (som om det finns en risk..?). Har mycket tankar i mitt huvud just nu, kring vänner och folk runt omkring mig. Hur folk prioriterar, väljer, väljer bort, och hur jag själv - medvetet och omedvetet - gör mina egna val som alldeles säkert också påverkar folk runt omkring mig.

Det märks att vi inte går i skolan längre, det märks att en del av oss har valt olika vägar att gå på, och det märks att vissa vägar ligger otroligt långt ifrån varandra. Kontrollmänniskan i mig blir frustrerad när jag inte kan ha full koll på läget, och organisera allt på mitt sätt. Få allas hektiska scheman att stämma överens med mitt eget. Men jag vet ju att det är såhär det är, att växa upp, att skapa sin egen väg, att bli vuxen. Vilka kvällstankar. Nu ska jag vila hjärnan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0