Härlig dag

Godmorgon vänner!

Tidig morgon idag, ligger i Jonnas säng och har det sådär jättehärligt som man bara kan ha det en ledig fredag, med snö utanför fönstret, fin musik som spelas och en dag som väntar på att få sätta igång. Jonna drog iväg till Borås (skolan) vid halv sju tror jag, men jag orkade inte upp riktigt så tidigt. Känns annorlunda att vakna upp ensam här, får lite feelingen av hur det kommer vara när jag har egen lägenhet. Mysigt! :)

Igår var jag och lovely Idaho på Ullared eller Gekåååås som det egentligen heter, tycker det låter så stockholmst att säga så.. Bilen gick hemifrån vid tjugo i sju på morgonen, det är så mysigt att gå upp innan det har ljusnat och åka iväg någonstans tycker jag! Mer sånt ;) Var nemas problemas när vi kom fram, bara att spatsera rakt in, ta en vagn och böra the shopping. Fick faktiskt köpt en hel del vettiga saker! En väldigt rolig utflykt, thank you my darling. ♥

På eftermiddagen igår åkte jag in till stan, mötte upp Jonna och vi gick lite på stan och kollade adventsljusstake (jag vill också köpa egen!!) och tog sedan en fika på Espresso House. Åkte vidare till mataffären sen, handlade och åkte hem och lagade mat, mys! Blev lax med fetaost-basilika-cremefraiche-täcke och pressad potatis + sallad till det, såå gott! Blev några avsnitt Vänner och lite Ben and Jerry's på kvällen sen, och en massa snack som alltid såklart. Min fina Jonna, VAD skulle jag göra utan dig? Tack för ännu en superkväll ♥

Idag blir det förhoppningsvis slingning av håret för min del, hoppas på att kunna boka en snabb-tid. Sedan ev träning om mina vader pallar trycket, både dom och benhinnorna protesterar så fort jag rör mig typ.. Ska hinna förbi farmor och farfar på middag också tänkte jag, är ledig en fredag i månaden bara och det är alltid mysigt att bli bortskämd med god mat! :) Ikväll blir det Jul på Liseberg med mina fina jobbarkompisar; lite brända mandlar, skridskoåkning, glüwein.. Mys! Sedan får vi se om det blir utgång eller inte. Jag hoppas att Moses hoppar på tåget och joinar oss, hade varit så kul *hint hint* :D

Blev rätt långt inlägg nu, men det här känns som en sån där jättebra dag och det är så himla skönt. Behövs nu känns det som, den senaste tiden har känts otroligt grå och meningslös så det gäller att greppa tag i dagar som denna och verkligen suga i sig av glädje och må-bra-känsla. Ja, hej jag är nördig, men det är sant!
Återkommer strax, hoppas ni alla får en fin dag! ♥


Har fastnat lite för denna låten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0