Fångarna på fortet

Har precis kommit hem från en mycket trevlig middag med vääldigt god mat hos fröken Ullerfelt, finfint fixat, tackar och bockar för kvällen! :) Sjukt att det är så ljust ute fastän klockan närmar sig elva (okej, nu är det mörkt), blev nästan sugen på att gå ut en sväng, men insåg ganska snabbt att det är istid ute. Dislike. Hoppas verkligen att det är varmare imorgon kväll, då är det ausgang med mina kära kollegor (+ förhoppningsvis Conny).

Hursomhelst, det jag ville komma till: läste precis att "Fångarna på fortet" är tillbaka! Och inte bara det, Gunde (och Agneta) är tillbaka som programledare. Asså, sånt här gillar vi SÅHÄR mycket! Med risk för att framstå som en enorm tv-nörd (vilket faktiskt är okej, eftersom det är internationella nörddagen idag.. true story) som skriver om Stadskampen och massa andra tv-program, så måste jag ändå få säga hur bra "Fångarna på fortet var". Vem kan INTE se och höra Gunde ropa helt exhalterad på värsta dalmålet: "Sjuuuu nycklar!" Eller när man själv fick panik för att tigrarna såg sjukt angry ut när dom skulle hämta guldet i buren. Eller när det var lerbrottning och alla var sjukt leriga. Eller när det satt två personer mitt emot varandra vid ett bord med varsitt brinnande pappersark i handen, och dom tävlade om vems papper som skulle brinna långsammast (?). Sjukt ovettigt, men ändå så spännande. Man kan ju inte heller ha glömt Fader Foura uppe i sitt torn, med gåtorna!! Shit alltså.

Så kolla på detta underbara, nostalgiska program nu när det börjar sändas igen. Antagligen lär det hamna kl 20.00 på fredagkväll, men om vi alla håller tummarna tillsammans så kanske repristiden kan inträffa någon gång under söndag förmiddag. Tjing!





Kommentarer
Postat av: Bonny igen

Hahahah! Jag va ju nästan TVUNGEN att kommentera på detta inlägg nu också! ;) du träffar så mitt i prick varenda gång matilda, nästan lite läskigt! Och hjälp vad jag har saknat gubben på bilden. dock gillar jag inte hans gåtor som man aldrig kunde lösa! haha! åh, jag minns den där banan när deltagarna skulle ta sig över från en sida till en annan genom att kråla på stora silver cylindrar som rörde sig om man råkade göra fel typ! åh. Gunde in our <3 det får bli stadskamp, fortet och HG kväll snarast. löve

2010-05-26 @ 17:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0