Fredagen

Blev inget bloggande varken i fredags eller i lördags, hade fullt upp. Efter skolan i fredags mötte jag upp Jonna för en långlunch på Mixit (heaven on earth), megagott och jättetrevligt. Sedan tog vi en sväng på stan och jag som inte hade shoppat på jäättelänge hade allvarliga abstinensbesvär och det blev därför ett par nya Converse, två jackor, ett par shorts och ett par örhängen. Jajjaaa, ibland får man faktiskt...

När vi var trötta på stan åkte vi till Hemköp och handlade mat och sedan vidare hem till Jonnas underbara casa. Blev lite undervisning på Facebook, och sedan matlagning till grym musik :) Tacotårta blev det, på tips från Ida, vi gjorde dock vår egen variant av den, men ÅH MIN GUD så gotttt det blev! Mumma. En grönsallad med feta + holidaydip till det och vi var hemma.. Sjukt mätta var vi efteråt, men Jonna hade bakat en chokladtårta. (!) Asså, det största skämtet någonsin, jag höll på att dö, jag visste inte att det fanns något som smakade så gott. Tänk er en kladdkaka (INTE chokladkaka) med en fudge-kräm ovanpå. Krämen hade stått till sig i - känn på denna - ETT DYGN. Jag älskar Jonna, den som kommer gifta sig med henne kommer att bli lycklig i själen. Till denna underbara skapelse hade vi fruktsallad och vaniljglass.

Sedan blev det filmmys, Honey och The Notebook hann vi med, den förstnämnda är en sådan grym feel-good-film, älskar dansfilmer :) Notebook däremot.. alltså, den är så fin, men det gör så ont i mig! Jag har tidigare sagt hur involverad jag blir i sånt här även fast JAG VET att det är en film och det är inte på riktigt, men ändå sitter jag där med tårarna inte bara rinnande, utan bokstavligt talat forsande ner för kinderna. Usch. Men den är sjukt vacker, och jag ska inte ens gå in på vad Ryan Gosling är, för det lär bli ett helt inlägg.

Grymt mysig dag och kväll blev det i alla fall och även fast det blev snack fram till lääänge så vaknade vi vid nio av att solen sken in genom fönstret och gick därför ut på en morgonpromenad i Ruddalen. Jag fick med mig rester från både tacopajen och choklatårtan till lunch på jobbet, ahh så gott! :) ♥


Min fina vän!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0