Nu är det snart dags

Hej bloggen!

Var ett litet tag sen jag skrev nu, har haft mycket att stå i. Dagen igår var alldeles galen, den började strax innan klockan sju morgonen när jag blev väckt för att sjunga för min bror som fyllde år. Därefter bar det av till skolan för en kort PA-presentation, sedan blev det jordgubbar vi vattnet med Cornelia, Julia och Calle S, efter det tillbaka till skolan för att hetsa sönder om de sista biljetterna till vår avslutning på Operan. Turligt nog fick alla vi sex som var där en biljett till var, så nu slipper mina päron gråta och slåss över vem som ska få gå ;)

Klockan ett var det dags för Hvitfeldtskas utspring, som blev något kortare än beräknat för mig del. En galen värme och trängsel + för lite vätska gjorde att det svartnade ganska så rejält för mina ögon och jag fick leta mig ut från skolgården och ner i skugga på baksidan där jag kunde hinka i mig vatten. Träffade Moa en snabbis på stan, och sedan var det mottagningsdags innan klockan strax var sju och bussarna avgick från skolan till Långedrag Värdshus där vi skulle ha vår lärarmiddag. Jättelyckad blev den, lärarna bjöd på sig själva, alla var glada (jag var nog gladast över att få MAT), maten var god, drickan var god, det var bra helt enkelt! Men det bästa var ändå när Gunnar gav sig ut på dansgolvet och vevade, trodde jag skulle dö. :)

Fick sedan skjuts in till Trädgårn där Hvitfeldtskas studentfest hölls och hade sån satans tur att jag hittade Cornelia långt fram i kön, drog med mig Moa och Rebecca och vips så var vi inne. :P Det blev en sjukt rolig kväll med mycketmycket dans till sköna gamla låtar på uteterassen, glada studenter överallt och ljummet i luften, kunde inte bli bättre! Vid tretiden när fötterna värkte ganska mycket, tog jag en taxi hem med Calle och Carro. Galet bra daag!

Nu är jag bara hemma en snabbis, har varit inne i stan på Kitas utspring och förföljt min lilla skrutt Tess med kameran medan hon sprungit omkring, hoppat, åkt flak, badat i Poseidon och åkt Porsche. Studentkänslan runt Poseidon när alla badade var ju så jävla underbar och jag blev typ helt tårögd. Nu vill jag också ta studenten!!
Nu bär det i alla fall av till hennes mottagning. Later! :)


Rebecca tog studenten igår! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0