"Tänk vad alla skulle carpa"

Nedan följer en konversation mellan mig och Bonnsan förut på Facebook, då vi blev lite sentimentala och snackade om att tiden går så snabbt och att inget någonsin kommer att bli lika enkelt som det var när man var liten. Förutom möjligtvis vid pensionen..

Matilda:
Ja då ska jag bli TJOCK OCH LYCKLIG :D:D haha ;);)

Karolina:
Då blir vi feta och llyckliga tillsammans abbsy :):)

Matilda:
Ja :D:D wie, ser redan fram emot det ;);) haha

Karolina:
Neeej, carpe diem :D:D

Matilda:
Haha ja FÖRLÅT! jag älskar ändå "carpe julafton", man måste ju typ göra om det uttrycket för varje högtid, typ "carpe 19-årsdagen" eller "carpe skottdagen" inte för att de e i år, men ändå ;);) haha

Karolina:
Hahahha, carpe julafton är det enda rätta. du har helt rätt
det BORDE ju få en plats i ordlistan
tänk vad alla skulle carpa

Karolina, jag tycker att vi - när vi ändå håller på och ändrar ordlistan - kan slänga in "carpa" som ett nytt verb. Haha, älskar det.. Finns dock en fisk som heter karp dock, sjukt läskigt djur, så risken finns att det blir en del dåliga associationer, men det kan vi ta!


Sköön brud ♥



Kommentarer
Postat av: Din bonnsa

Hahahahahaha, åååååh! kära matilda. du är FÖR go helt enkelt. Det är väldigt trgiskt när man tänker på det, att vi aldrig kommer kunna va så små igen. Men som min kära mormor säger, varje ålder är den bästa :) så när vi är tjocka som hus och lyckligare pensionärer än någonsin så hoppas jag och tror att vi kommer gilla den tiden lika mycket :) men som sagt, carpe diem nu! :)

Ang den där fisken så höll jag på att skratta ihjäl mig. Klockrent! Här är den:

http://www.sfk-kroken.nu/media/galleri/cjm-bilder/carl-johans%20bilder%20002-small.JPG



:) carpa ska in i akademins ordlista. Det klingar fint i munnen, för tänk vad alla skulle carpa!!



Kärlek till dig <3

2010-01-09 @ 15:15:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0