Onsdag

Hej på er,

hoppas allt är bra med er! Med mig är det bra, dock känns näsan oroväckande täppt och känner mig lite hängig. Har varit jättetrött de senaste kvällarna, och stupat i säng redan strax innan tio! Men sömn är ju bra, så man ska väl inte klaga. Kylan kan dock gärna få ta och dra härifrån nu, är redan trött på vinterjacka och stövlar och vi har ändå halva januari och hela februari kvar innan man kan säga att det är VÅR.

Mer än halva skolveckan har redan gått, läskigt snabbt, dagen idag var helt okej med en filiosofilektion imorse där MOL blev lite arg på mig för att jag smsade under tiden han malde på med filosofiska teroier (du hade faktiskt själv på mobilen senare på matten Marcus lille!), sedan en EA-timma som spenderades hos vår underbara skolsköterska Cecilia. Vi har blivit riktigt goda vänner hon och jag under dessa snart tre år.. ;) Nej men faktiskt så är hon en väldigt fin människa och grymt bra att prata med. Tror hon har koll på det mesta om mig efter såhär lång tid, kommer sakna henne när vi tar studenten!
Sen blev det lite stress iväg till vår sista gympalektion ever.. :'( Lite tråkigt ändå, tänk att man aldrig mer kommer har idrott, aldrig mer leka svansjage, hoppa längdhopp (kommer jag dock INTE sakna), springa beep-test eller köra skeppsbrott. Minnen, minnen, minnen är vad som dyker upp i mitt huvud nu, allra mest från Lindåsskolans lilla trånga gympasal där man har gjort både det ena och det andra. Haft vanlig idrott såklart, haft skolavslutning något år när det regnade alldeles för mycket för att man skulle våga ta ut instrumenten på fotbollsplan, spelat fotboll och hängt i lijaner med kompisarna på fredagkvällarna, fotbollsträning på söndagförmiddagarna, otaliga försök att komma in i den ständigt låsta "apburen" där alla roliga saker (rockringarna hehe..) fanns. Shit, det märks att man "börjar bli gammal", eller i alla fall äldre och snart går in i en ny fas i livet, för det känns som alla mina inlägg det senaste totalt har ballat ur och kommit in på helt andra spår än vad tanken var från början. Det liksom skenar iväg när man börjar minnas..

Dagens fortsatta planer är i alla fall att inte gå ut mer i denna kylan. Skulle egentligen bli klippt av Nina, men så blev det inte :( Mamma får ta fram saxen ikväll istället, inte en chans att jag vågar gå till en riktig frisör med mitt trassel. Dom skulle seriöst kapa alltihop, utan tvekan. På fredag har jag i alla fall fått tid för slingning, det blir åt det ljusare hållet har jag bestämt mig för nu, vill ju vara ljus till studenten igen och då känns det onödigt att göra det mörkare nu. Imorgon kväll blir det träning med min semla Jonna, vi får väl även försöka styra upp helgens utgång då även Karin den lilla utlänningen ska med :) Det blir nog Nefertiti, ska bli grymt skoj då jag hört mycket bra om det stället från många, och även kul att testa nåt annat än fucking Boulevard.. suck. Jaja, det blir nog bra.

Puss på er ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0