Sista dagen innan lovet

Halli bloggen!

Idag ställde jag klockan på 08.00, men vaknade ändå en halvtimma innan.. Skumt det där, man kan aldrig sova när man väl får, men på helgen när man ska upp och jobba eller något annat, är det omöjligt att vakna. Anyway, sitter här och läser på lite om Dvärgen, en bok vi läst i svenskan och ska diskutera idag. Den handlar om ren ondska, inte så munter läsning, men skönt att den är klar i alla fall. Bara Gunillas jobbiga påhopp med frågor kvar.

Börjar dock inte förrän 11.50 idag vilket är skönt, men jag tänkte få lite annat vettigt gjort innan jag drar mig inåt stan. Har PA-tid idag också så slutar 15, men tre lektioner ska vi väl allt kunna orka med såhär sista dagen innan lovet.. :) Ja för imorgon är vi lediga, eftersom vår gamla rektor alltid åkte till Alperna då. Heh, skön förklaring, jag gillar't. Efter skolan blir det eventuellt en träff med Rhodos-gänget, för att göra det slutgiltliga beslutet, waaah ;) Jag och Cornelia är redan inbokade på två veckor, men resten klurar fortfarande.. Jag hoppas att det blir två veckor för dem med, aldrig kul att åka hem efter en vecka när några stannar kvar.
Pratade även med min forna Sälen-buddy Louise Ullerfeldt aka "Lill-Snusk" igår och hon och hennes vänner ska ner våran andra vecka :) Även min kollega Therese ska tydligen dit då (eller?), henne får man dock passa sig för om man inte vill hinna med att bli magpumpad innan man åker hem..! ;)

Kul i alla fall att så många andra ska dit, jag lovade Louie efterfest på vår "VIP-balkong", hehe :P Dock finns ju risken att vi är helt slut efter en veckas springande på bargatan, men får vi bara racea lite på vattenland så återfinner sig nog energin! :P


Haha, vi la i alla fall in ett önskemål om en fet hörnbalkong med utsikt åt bägge håll, och dunder-chilla Katarina på Resia som kommer från Rhodos och känner hotellägarna sa typ: "Asså jag kan ju inte förhandsboka några rum eller så, men jag kan ju skriva på bokningen här att ni ska få en hörnbalkong.. och det brukar bli som jag vill!" =)


Kommentarer
Postat av: Matilda

Filosofiska citat i min blogg... kika gärna.

Kram!<3

2010-02-11 @ 15:25:22
URL: http://matildasimonette.blogg.se/
Postat av: Ellinor

Jag gillar "gillar't". Det är det enda jag gillar

2010-02-12 @ 11:22:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0