Alla vi som älskar lovet klappar NU

Goddagens!

Möttes av flera fina kommentarer när jag loggade in på le blog idag, det gillaaaaas! :) Jag ska försöka keep up the tempo på bloggningen, väntar dock fortfarande på min egna lilla älskade dator som jag varit utan nu i massa massa månader :'( När jag får tillbaka den lovar jag en uppdatering utan dess like, höhö.

Igår blev det i alla fall en jäkla promenad som varade i över två och en halv timma, vi gick ut till en ö, förstår ni eller..? Isen var enligt min morfar (experten) över en halvmeter tjock så vi knallade glatt ut till en ö som vi brukar åka till med båten på somrarna. Kändes minst sagt surrealistiskt att sitta där mitt i vintern med snö och is så långt ögat kunde nå. Sjukt jobbigt var det att gå i snön som låg på isen, vi var helt genomsvettiga när vi kom fram, men då var det gaanska nice att slänga fram mackor med nutella på, hihi ;) Satt där och mumsade en stund och typ andades, laddade med kraft för att orka hela vägen in igen. Det gick dock snabbare och lättare att komma hem, på något konstigt vis.
När vi kommit hem och slängt oss i soffan somnade naturligtvis pensionären Matilda - som vanligt - asså VAD I HELSKOTTA är grejen med att jag inte kan befinna mig i horisontellt läge utan att somna. Finns det en sjukdom, en benämning, på detta tillstånd? :P Snälla ring mig och berätta isåfall. Jag lyckades dock vakna precis i rätt tid för att hinna åka o träffa Jonna, vi bangade sedan spinningen eftersom båda var mer döda än levande, och satt och pratade och åt jordgubbar istället.
Kan ju säga så mycket som att för mycket fresh air kills you, om du är van vid att spendera dagarna inomhus, men jag kan dock ändå rekommendera det då du får motion, frisk luft då som sagt, samt ävem en naturupplevelse :) Ut och gå på isen med er.

Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0