Saying things we haven't for a while

Hej bloggen.

Jag ligger i min säng, lyssnar på The Script och pysslar lite med ett nytt "projekt". Ska alldeles strax släcka lampan och sova, ska upp vid halv sju imorgon och behöver verkligen mina sömntimmar. Igårkväll var jag hos min bästa Ida för lite välbehövligt, trevligt umgänge med henne och Cornelia (& Gusten!). Vi såg på "Bonde söker Fru" och åt Frödinge med mangosorbet, en helt perfekt lill-lördag enligt mig.
Eftersom jag inte orkade ta mig hem då vårt avlånga land plötsligt förvandlats till ett riktigt Narnia, plockade Ida ner den icke-knakande extrasängen. Vi bäddade ner oss och såg på "Solsidan" och älskade "One Tree Hill", och hann nog med två avsnitt innan pensionären Matilda slumrade till. 

Vaknade av att en någon slickade mig i ansiktet, lille Gusten-plutten ville säga godmorgon, men snabb som en raket var mamma Carlsson, som kom rusande efter honom och räddade mitt ansikte från en total morgontvätt, hihi. Skönt när man inte är helt vaken och inte riktigt förstår vem det är som slafsar en i ansiktet, haha :)

Vid lunchtid tog jag vagnen in till stan, och jösses vilken isbana det är ute! Jag själv lyckades med bedriften att inte ramla omkull, men att sitta på vagnen och se ut genom fönstret var som att kolla på en komisk film där varenda kotte slinter och är på gränsen till totalkrasch mot marken. Hörde sedan på radion att Sahlgrenska vädjar till folk att INTE komma till akuten med benbrottsskador, för att det är fullt. De uppmanar en även till att stanna hemma, allt för att undvika skador. Håhåjaja, man kanske skulle vara hemma från jobbet imorgon för att inte ramla på ändan? Hehe, skoja bara.
Träffade i alla fall Ellinor för en lunch på caféet som jag inte kommer ihåg namnet på.. Ligger i alla fall på andra våningen i Arkaden, där Dahl's Bake Shop låg innan. Vi tog varsin sjukt god mixa-själv-sallad (rekommenderas varmt!) och pratade om allt som hänt sen sist. Blir ju inte att vi ses så ofta nu när vi har så otroligt olika vardag, men de få stunder som blir uppskattar jag enormt. :) ♥




Kommentarer
Postat av: lina

lägga till varandra på blogloviN?:)

2010-12-18 @ 14:24:47
URL: http://angelijnas.blogg.se/
Postat av: I

haha, jag hade en så mysig kväll med dig. Gusten gillar dig vet du, det är därför han vill pussas så mycket!!! :) ps. jag gillar dig me

2010-12-18 @ 23:29:37
Postat av: carolinhe med H

Kikar in, hoppas allt är bra med dig! :)

kram!

2010-12-19 @ 20:19:25
URL: http://carolinhes.nu
Postat av: lisa ♥

kommentera gärna vilken pralin som du gillar bäst i aladdin asken på min blogg :)

2010-12-19 @ 21:56:39
URL: http://lisabacklund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0