En miljon på banken, men ingenting att leva för

Jag tänkte dela med mig av lite musik jag lyssnar på just nu. Kan själv få akut brist på låtar, och då gillar jag när folk är generösa med sina playlists. Dock kör jag inte rätt och slätt på en länk till min Spotify, det är lite tråkigt tycker jag. Ni kan få länken också, men jag vill ändå rekommendera några extra mycket.

Daniel Adams-Ray - Gryningspyromanen - Älskar honom, älskar plattan, älskar låten. Det jag älskar mest med just denna låten är hur texten och beatet är sådär exakt lika bra och gör att man får sån sjuk feeling. Sjuk feeling folk, känn på den, bara gör det.

Kent - Blåjeans - Kent har alltid en självklar plats i alla låtlistor, just nu lyssnar jag mycket på Blåjeans, den har ett skönt gung och funkar lika bra på bussen som ute på kroogen, faktiskt.

Sheryl Crow - If it makes you happy - Verkligen en GAMMAL goding, vet inte varför den kom tillbaka, tror bara att den hoppade på mig på något vis. Refrängen får mig att tänka på en sommar-roadtrip, eller varför inte en dans på stranden i Australien medan solen sakta går ner. Bara lycka och frihet sådär!

Robyn - Indestructable - Åh. Åh åh åh. Denna låten är bara så himla fruktansvärt fantastiskt bra. "And I never was smart with love. I let the bad ones in and the good ones go." Det är genialiskt bra, och om man inte vill festa skjortan av sig när man hör den, ja då är något fel.

Håkan Hellström - Jag vet vilken dy hon varit i - Behövs egentligen ingen kommentar här, förstår man Håkan så vet man. Gör man det inte så är det ingen idé att förklara. För mig är i alla fall denna låten så jävla vacker och ärlig och jag kan lyssna på den i oändlighet.

Rihanna - Love the way you lie (part II) - Denna låten i sitt orginal är så mycket Rhodos, och ett tag därefter tjatades den ut ganska så rejält, men jag har börjat tycka om den igen nu i Rihannas 'egen' version. Särskilt verserna är fina, och riktigt bra.

FloRida - Turn Around (5,4,3,2,1) - Love it! Också en partylåt, grym att tagga till. Lite 'Right Round' 2.0..

James Blunt - Stay the night - Kan man annat än älska James Blunt? Nej. Och hans nya platta är amazing. Stay the night är lite halvlik Train's 'Hey Soul Sister', fast bättre. 'If this is what we've got, then what we've got is gold', fint!

SeLest - September - Älskar verkligen denna låten på riktigt, den har blivit riktigt betydelsefull. Texten är mitt i prick.

Lil' Wayne ft. Drake - Right above it - Lil' Wayne är grym och denna låten är sjukt go. Bra att träna till, men även som partysmashing.


Jaa, det var ett axplock. Om någon vill ha länk så får ni säga till. Enjoy nu, för det här är bra musik! 



Kommentarer
Postat av: Gustav

Då undrar jag var Madonna är, Viveka?

2010-12-15 @ 17:56:58
URL: http://anderbergs.me
Postat av: neli

fin blogg du har tjejen :)

jag önskar dig en fortsatt bra dag :)

2010-12-16 @ 15:36:28
URL: http://simplyneli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0