Abbs & Ice

Är nyss hemkommen från Ida, vi hade myskväll igår och jag sov över där. Jag gillar att vara hos henne, vet inte om det är tältsängen - som knakar varenda gång jag rör på lilltån och gör så att jag vaknar stel i kroppen som en 85-åring, om det är känslan av att befinna sig i stan - högt över allt annat - en kontrast mot mitt eget lantligt belägna hus, eller om det är känslan av att bara umgås, prata och vara med min fina, underbara vän. Jag tror på en blandning av alltihop, men mest det sistnämnda.

Igår var jag på Liseberg hela dagen, med min familj och några till. Det var jätteroligt, jag tycker alltid att man känner sig som ett litet barn när man är där. Dock märks det att vi inte är så små längre, någon utav oss, för även fast vi var där mellan tolv och halv sju så var tempot ganska lågt och när det var dags att åka hem var det för ovanlighetens skull ingen som protesterade. Hm. Fick i alla fall åkt favoriten Balder två gånger, varav en i totalt spöregn (sånt där som det är på film, när alla blir blöta på två sek, och man suckar och säger meen, sådär blöt BLIR man ju aldrig! johooo, det blir man!), typ det roligaste jag varit med om på länge. Man såg absolut ingenting, det var som att bada i en pool med virvelvindar och samtidigt försöka hålla ögonen öppna. Redan innan vi var uppe på första toppen var vi helt dyngsura, det rann vatten in i ögonen, in i näsan, ut ur näsan (det lät ju lite äckligt, men det var faktiskt regnvatten..), håret, kläderna, skorna, ALLT var blött. Men kul var det. Jäklar vad vi skrek, regnet piskade i ansiktet och fotot ska vi inte ens tala om :) Vi kunde vrida ur både kläder och hår ni vi var klara.

Idag är det jobb mellan 17-22 som gäller. Vet inte riktigt vad jag ska göra innan dess, funderar på att ta en sväng upp till gymmet, men det är så jäkla tråkigt väder att jag helst inte vill gå ut alls. Glad måndag på er ♥


Här kan man va!


Kommentarer
Postat av: Cornelia din älskade

vilka sköna brudar!! mattis, jag saknar oss två på rhodos!

2010-08-16 @ 19:13:02
Postat av: moa

Va goa ni är! ja blev riktigt sugen på liseberg nu alltså!! med åkband å allt haha:)

2010-08-16 @ 22:52:52
Postat av: Anonym

Det är så fint på Liseberg. =)

2010-08-17 @ 20:29:28
URL: http://tvminnen.blogg.se/
Postat av: ida

aw, bästa matilda. jag älskar dig <3

2010-08-19 @ 17:48:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0