Vindsträdgården

Toodiloo.!

Idag mår vi (älska att prata om sig själv i andra person plural..) väl sådär om man säger så.. Kunde knappt sova en blund inatt pga nästan overkliga smärtor i halsen. Kändes som att någon ond varelse hade stuckit ner en kniv i min hals, och varje gång jag svalde vreds kniven om. Ja, så illa var det. Och det är inte så lätt att somna när man inte kan svälja. Jag inte bara börjar bli förbannat trött på detta nu, jag är redan nåt så in i norden trött på att vara sjuk. Men jag ska inte tråka ut med med mer klagande över det. ;)

Annars då? Har pysslat lite med musiken inför Tess kalaas, kollat lite hemsidor för bl a Medousa Club och Rescue Club (Cornelia, jag hittade Dangerous Dave!!!!) Har även påbörjat läsningen av första boken i serien om syskonen Dollanganger. Någon som har läst de böckerna? Jag tror jag har läst de två första redan, för en massa år sedan, men slutade eftersom dom blev "för tunga" (jag var nog lite för liten..). Men nu, vid arton års ålder, känner jag mig redo att ta mig an några läskiga barnböcker, hehe xD Skämt åsido, men jag tror faktiskt att böckerna riktar sig till äldre ungdomar och de är riktigt gripande. Handlar om fyra syskon vars pappa dör i en bilkrasch och för att klara sig ekonomiskt tvingas de flytta med sin mamma till sina morföräldrar, som inte vill veta av varken dem eller deras mamma pga att mamman gått mot morföräldrarnas vilja när hon för femton år sedan gifte sig med sin fars halvbror (krångligt?). Barnen, två pojkar och två flickor, blir därför inlåsta på vinden och endast försedda med mat en gång om dagen, de får aldrig se dagsljus och vet inte vad som kommer att hända dem.
Jag ska inte avslöja mer, men jag kan säga att böckerna helt klart är läsvärda! Grymt tjocka är de, och rätt så gamla också tror jag, men väldigt gripande. Virginia Andrews tror jag författaren heter och enligt henne är böckerna baserade på en sann historia...


Kommentarer
Postat av: FEBB

gud va jag blev sugen på att läsa nu! tack för tipset :D

2009-09-01 @ 19:47:24
URL: http://febb.blogg.se/
Postat av: frida

jättefin blogg :)

2009-09-02 @ 14:09:33
URL: http://fridafritzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0