Saturday

Hej mina barn!

Nu har jag vaknat till liv, ätit lite frulle, druckit ännu mer vatten och börjar så smått piggna till. Jag tackar allt som går att tacka för att jag börjar jobba klockan tre idag, och jag ber också en liten bön för att ingen har lust att handla idag. Jag lider med Ida som började nio imorse, och därför var tvungen att gå upp sju (!?).

Gårdagskvällen var så sjukt lyckad! En lite random kväll som började med förkrök + snickerskaka, med mig, Tess, Ida, Jossan och Emil. Ida tog över min standardreplik: "Kan vi inte köra en leeeeeeeeek!?" och därför gjorde vi det, kommer dock inte ihåg namnet.. Den går i alla fall ut på att man sitter runt ett bord, en person börjar säga "ett", nästa person säger "två" osv. Men vissa siffror är utbytta mot ord, och glömmer man säga dessa får man dricka. När det kommer till "tretton" ska den personen säga "skål" istället, och därefter bestämmer nästa person en ny regel (typ "man får bara prata engelska", "man får inte säga några personnamn" osv.). Alla regler hänger med hela tävlingen, så det blir ju inte direkt lättare.

Iaf så strömmade det in mer folk sedan och jag och Ida (särskilt Ida, hehe) hittade några homies från Sam, och jag tyckte det var rätt så pinsamt att jag inte kände igen dom.. Kommer nog inte göra det på måndag heller, men den ene grabben skulle iaf ha på sig jeans, blå Converse och grön tröja. Yes.
Kvällen var en salig blandning av badande i poolen, snickerskaka (eh, ganska så mums), lite andra saker som jag både för min egen och för andras skull inte tänker nämna här, galet dansande, bananätande, Malibou-shottande, mycket, mycket trevligt socialt umgänge och en hel del annat. Och efter ett x antal sms och påringning från både mig och Tobbe kom även Feeeelix, wiie :D Vi snackade gamla minnen (ooj vad det lät töntigt), bl a ett av mina (och Moas?) pinsammaste fylle-minnen. Inte nåt som jag tänker skrika ut här, men sånt man kan skratta åt nu.

Jag var nog hemma strax efter tre, efter en minst sagt läskig promenad hem i mörkret, som faktiskt blev mindre läskig av att ha Lovisa i örat. Tack Tess och alla andra för en grymt rolig kväll! ♥


Kommentarer
Postat av: Ida

haha, en riktigt bra kväll! ;)

2009-09-05 @ 21:21:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0