När det går BRA att jobba

God söndagskväll på er.

Nu är jag färdigjobbad för denna helgen, känns sjukt skönt kan jag meddela. Gårdagen var hemsk, att man aldrig lär sig att det inte är en dans på rosor att jobba dagen efter. Mådde ganska så prima när jag vaknade igår, men klockan tre sa det pang och allt jag ville var att säga upp mig och gå hem. Men ibland får man stå ut, och det gjorde jag. Kom hem vid halv elva, utsvulten efter att endast ha levt på frukostmat under dagen (aptiten var inte den bästa), och åt en hemmagjord räkbaguette. Det var gaaaanska gott!

Gårdagens VK (värsta kund) var ju helt klart gubben som nog närmade sig sextio men trodde att han fortfarande var 45 +, log överlägset och sa: "Jahaaaa, är vi lite trötta idag? Ute och festade sent igår?" Ehh? Vaaah? Hm.. Jag: "Ehh, nej. Hrm. Jag har bara sovit dåligt" (ville inte skrika ut över hela ICA att så faktiskt var fallet, men varför i helvete behöver han veta om jag har festat eller inte?). Gubben ser sådär äckligt överseende på mig och fortsätter: "Jahaaa. (tror mig inte) För jag noterade nämligen att du gäspade tre gånger i rad".
Alltså man blir ju bara så äckligt förbannad. Det är precis såna här gubbar jag nämnt tidigare, dom som kommer fram och ser ens namnskylt, och sedan använder ens namn på ett sånt där jättejättejättenedlåtande sätt.

Jaja. Hoppas ni alla har haft en trevlig helg, själv längtar jag redan till nästa. Ida och jag konstaterade förut att vi bara har två skoldagar denna veckan (typ). Varav endast en är jobbig. Chill.


En något suddig bild från igår

 


Kommentarer
Postat av: moa

hahahaha, ehm nej..jag har sovit dåligt!

2009-09-06 @ 21:22:14
Postat av: Anonym

jag älskar dig så fruktansvärt mycket att det gör ont i hela hjärtat <3

2009-09-06 @ 23:31:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0