Dagen

Tjihoo! :)

Måndag idag och dagen gick oerhört fort som måndagar brukar. Innehöll inte så mkt mer än flumm-spanskalektion med Ellinor imorse, helg-update med Ellipellifant och Cornelia på side road på håltimman, riktigt tråkig företagsekonomilektion, lång bamba, effektiv EA och sist och minst en snabb geografilektion med favoriten Mikael Hallesand. Nu har vi seriösa funderingar på att söka stipendie och göra en resa till typ Indien i form av vårt projektarbete. Skulle vara helt klockrent om det gick att ordna, vi får kolla på saken helt enkelt! :)

Efter skolan var jag väl mindre effektiv när det gäller pluggningen, hamnade framför datorn där jag i och för sig skrev mitt personliga brev i svenskan, men mycket mer än så blev det inte. Stack och tränade klockan sju, riktigt kul var det! :) Ingrids pass och hon är så himla go och har sånt himla medryckande sätt att alla 80-90 pers (ja, det är så många på hennes pass!) bara ler medan de hoppar runt. De e sånt vi gillar!

Har bråkat med mamma och pappa idag också, not good. Med min bror också när jag tänker efter så den enda som gillar mig just nu i den här familjen är väl min hund. Åh va de e orch med sånt här, jag pallar inte! Det är vid såna här tillfällen jag bara har lust att packa en väska och DRA. Damp.

Ska strax kolla på "Tonårsliv", en riktigt intressant dokumentär som jag följt, näst sista delen idag. För er som inte sett den så får man följa tre 18-åriga tjejer i Stockholm i deras vardag. Deras liv ser helt olika ut, den ena är ung mamma, den andra kämpar mot anorexi och den tredje har precis tagit upp kontakten med sin pappa igen. Riktigt intressant.


Enda normala varelsen i min familj för tillfället...

Kommentarer
Postat av: Nathalie | Fotoblogg

Har också en australiensisk terrier :)

2009-05-11 @ 13:23:15
URL: http://nathaliewiik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0