Härlig dag

Det fina vädret fortsätter bara,
och det är ju helt underbart. Det vore chill om det kunde vara fint imorgon med, sen kan det hemskt gärna få regna lite lördag och söndag (när jag jobbar, heh) och så kan solen få återvända på måndag.

Idag tog jag mig en välbehövlig sovmorgon, kom till skolan där vi började med natur och favorit-LarS hade använt geniknölarna och kommit på en hejdundrans lek vi skulle göra. Binda ihopring ringfingret med lillfingret samt pekfingret med långfingret och sedan använda den missbildade klo som det blev av det hela, till att plocka upp vita bönor från bänken. På tid. 20 bönor på en minut. Ja, men svårt. Verkligen. Det var ju för fan bara att ösa ur alla bönor från brickan så var det klart liksom. Det var då tänkt att vi skulle få en uppfattning om hur djuren i naturen har det när de ska hitta mat. (??)

Mitt i pågående tävling när jag är helt koncentrerad på att roffa åt mig så många bönor som möjligt (man vill ju vinna!), ja då kommer Lars och säger att "Njaaaa jag tror bara det är meningen att man ska ta EN böna åt gången..!" Qué? För det första så borde han väl inte säga tror eftersom det med största sannolikhet var han som kommit på tävlingen och därmed borde han veta. För det andra påpekade jag för honom att djuren i naturen faktiskt INTE BRYR SIG OM om de får tag i en eller femton frön på samma gång, SÅ DET SÅ!

Whatever. Efter skolan åkte jag till stan med Ellinor, kollade en sväng på Beyond Retro, Raglady och Topshop sedan gick vi till Kicks där Ellinor köpte en mascara och ett nagellack. Därefter kurrade magarna så vi beställde varsin thai-rätt och satt och pratade i evigheter. :) Helt plötsligt var klockan halv sju, var tog tiden vägen liksom? Mysigt var det i alla fall, tack för pratstunden gumman ♥


En bränd Matilda och en mindre bränd Ellinor. SAKNA KRETA! ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0