Är det svårt!?

Hej på er alla!

Då var det snart helg igen. Jag var tillbaks i skolan idag efter två deppiga/sjuka/sega/trötta dagar. Världens segaste dag, som bara bestod av ett naturkunskapsprov och en massa håltimmar, och inte gjorde det saken bättre att jag knappt fick träffa min underbaringar. Ida har stuckit till London, hann inte ens säga hejdå till henne ;(, Cornelia kom till skolan långt om länge men då inte alls på sitt vanliga sprudlande humör, Ärret, Ullis och Ellinor kom också sent omsider.
Jaja, nu är det i alla fall bara morgondagen kvar, sedan är det helg igen. Det går snabbt, men det har vi ju konstaterat förr, och som Falkeskog sa idag så e det bara tretton skolveckor kvar. Kan detta stämma..?

När jag kom hem från skolan satte jag mig och pluggade körkortsteori (ja, jag måste verkligen komma igång på riktigt), sedan middag med familjen och efter det övningskörning till Frölunda och Sisjön. En hel del parkering blev det som jag inte är helt hundra på än, men det börjar gå bättre. Jag vill ha mitt körkort.

Helgen blir lugn för min del, känner att jag behöver vila efter förra helgen, samt ladda inför nästa. Då blir det fest för Felix, Jesper och Calle på fredagen, och på lördagen för Bea. Så imorgon kväll ska jag träffa min favoritmoa och bara ha en riktigt myskväll. Jobb blir det på lördag och söndag.. välbehövligt med tanke på alla grejer jag har inplanerade i sommar..
Var även inne på jobbet idag för att hämta ut min lön. Tydligen så kan den inte sättas in på mitt konto, pga att jag har personkonto (ofta?). Så jag får ta den kontant! Verkligen det dummaste jag någonsin hört, precis som att det inte skulle gå att sätta in lönen bara för att man har personkonto. Hur många har inte det liksom? Nåja, när jag väl kom dit, tror ni inte då att alla som har nyckel till kassaskåpet har gått för dagen!? Fick ringa chefen, och nej tyvääärr, han hade ingen nyckel dit, gaaaaaaaaaah, jag blir galen verkligen!! Det är nästan dags att skrika i en kudde. Den 25:e var för en vecka sedan!! Jag behöver min lön, ska det vara så j*vla svårt att få sina pengar? Riktigt riktigt dåligt är det, och det står jag för HELA vägen. Snart rinner bägaren över när det gäller mitt jobb.


Kommentarer
Postat av: sandra

helt galet dedär med pengarna. sånt flippar man på, men lycka till iaf! :)

2009-03-05 @ 23:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0