Hakuna Matata

Jag satt och tänkte lite (vilket inte händer för ofta), och kom att tänka på en grej som jag hörde häromveckan. Kommer inte ihåg vem det var som sa det, men jag tror det var Ida..? Whatever, det var i alla fall att två killkompisar funderade på att tatuera in HAKUNA MATATA på skinkan. Hehe. Manligt val av plats att sätta tatton på liksom, men jaja. I alla fall, kom på att hakuna matata ju faktiskt betyder inga bekymmer, vilket ju nästan är detsamma som inga konstigheter, som i sin tur har blivit lite av det nya mottot, livsrådet, slagordet, filosofin, ja allt i stort sett, ända sedan lille Linus yttrade dessa ord för nån vecka sedan. Tyckte det var lite lustigt i och med att det var hans lillebror som var en av dem som skulle tatuera in detta vackra budskap. Slump? Eller har helt enkelt hela deras familj hakuna matata som motto? Spelas "Lejonkungen" i bakgrunden när man kliver in i huset och möts man av en dörrmatta prydd med dessa två ord när man kliver över tröskeln? Jag har ju iofs varit där så jag vet att så är inte fallet, men fan va soft att ha den inställningen.

För att referera lite lätt till mitt senaste, sorgsna, lätt självmordsbenägna inlägg måste jag nu säga att även om allt känns skit och piss och helvete, så är det faktiskt nemas problemas. Hakuna Matata. Inga bekymmer. Man är lycklig var dag. Inga konstigheter liksom, det löser sig vafaan. Jag är ju själv i valet och kvalet över vad jag ska tatuera, kanske skulle man gadda in detta motto? Hehe, skämt åsido (var inte orolig Ellinor och alla andra som hoppar av stolen i rena förskräckelsen), men jag gillar't. Från och med nu kör vi på en mer positiv livsanda, på jobbet, hemma, i livet, här på bloggen, ja överallt. Känns livet som ett ösregn, ja men kolla då för fan ut genom fönstret och se att solen faktiskt skiner. Och förstår inte den där pojken/killen/mannen att han är yours to be loved, nä men då är det väl för tusan hans problem. Vad är grejen liksom.. Mm just det, ska det vara så svårt eller.

Det finns faktiskt dom som har det jävligt mycket värre än mig, och säkert värre än dig också. Jag har ett hus att bo i, jag kan krypa ner till havet på några minuter om jag så vill, jag har ett jobb och jag åker utomlands om en dryg vecka. Not too shabby for me. Dessutom ska jag alldeles strax sluta hänga framför datorn och träffa Moa (och förhoppningsvis Tove) nere vid havet. Det ser jag fram emot.

Så, mer hakuna matata åt folket!

Peace Out.


Kommentarer
Postat av: Ida

haha, ja det var jag. Hakuna Matata på rumpen är lite smågay. men det blir ju typ som en bästisgrej mellan dem ;) jag saknar dig, väldigt mycket

2009-06-28 @ 23:56:27
Postat av: (¯`¬•» ★ J O N N A ★

Färjan-Håkan som säger inga konstigheter ju :D

2009-06-29 @ 13:10:55
URL: http://thisney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0