Lazy days

Hej bloggen,

dåligt med uppdatering har det blivit de senaste dagarna, men det fina vädret gör att man inte direkt blir lockad att sitta inne vid datorn.. I måndags kom Ida hit vid sjutiden. Vi tränade på Kajsas pass och gjorde oss sedan i ordning oss för att åka till Jesper Ståhl. Vi hade lite förkrök här för oss själva, blandade de omtalade drinkarna med vår Aivy Tutti Frutti, och lyssnade på Michelangelo ;). Efter en cykelfärd som startade med en vurpa i diket kom vi fram till Jesper där stämningen inte riktigt var på topp. Ingen var väl egentligen jättetaggad, förutom jag och Ida, så det hela kom aldrig riktigt igång. Well well, sämre kvällar har man haft, och den slutade bra med glass och "Malin-kaka" i Jespers kök. :)

Gårdagen, tisdag, spenderades nere vid Killingholmen där vi fick sällskap av Moa. Vi låg där i några timmar, men till slut började det att blåsa alldeles för mycket så vi åkte hem till mig och jag tror att vi alla somnade på min studsmatta. Ett par timmar senare var vi brända och bestämde oss för att ge upp solningen för dagen. Vi tog istället cyklarna ner till Skafferiet där jag och Ida åt varsin grillad panini till middag. Efter att Moa åkt hem slappade vi i soffan med neddragna persienner framför Vänner i någon timma, innan Olivia kom och vi åkte till mitt kära ICA där Ida köpte kontantkort. Det blev sedan en cykeltur ner till Killingholmen där vi såg på solnedgången och snackade. När solen sedan försvunnit blev det i en hast väldigt kallt, och vi skyndande hem, åt varsin macka, återigen framför Vänner. Vid halv tolv-tiden följde vi Olivia till bussen och drabbades bägge två av dunder-solfrossa, så när vi kom hem blev det varm choklad resp. saft ;) Mitt i sommaren.

Dagen idag började med en promenad till Skinteboden så att Elsa fick lite rastning. Vi köpte även rostbiff till vår lunchsallad. Väl hemma igen kastade vi ihop en sallad och cyklade sedan ner till havet. Fick tag på en mycket bättre, varmare plats idag, kändes som att vi låg i en gryta. Skönt var det i alla fall, även om vi tog det lute lugnare med solningen idag än igår. Vi åkte hem vid halv fyra och nu ligger vi återigen i soffan och kollar Vänner ;) Skönt att koppla av lite, för solen tar verkligen på krafterna.

Sådär, där blev det lite uppdatering för de senaste dagarna! Hörs senare ♥


Kommentarer
Postat av: Ida

du är obeskrivligt bra

2009-06-25 @ 01:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0