Sommarlovet är redan här

Heej på eer :)

Jag undrar nästan om vi inte redan har fått sommarlov, det känns nästan så. Var inte i skolan varken i måndags eller igår, och idag när jag skulle vara duktig och var i skolan redan klockan åtta, redo för idrottslektion, nej då var knappt några andra där. Men idrottslektionen blev i alla fall rätt så klockers, fick skrattat för hela veckan framöver när Thai och Sara skulle battla i "marshmallows-ätning", dom skulle proppa in marshmallow efter marshmallow i munnen och efter varje ny skulle dom säga "funny bunny heter jag, o jag e så go o glad". HERREGUD. Jag trodde seriöst jag skulle avlida av skrattanfall och magkramper när Emelie gurglade fram orden efter varje ny marshmallow hon lyckades proppa in i käften ;) Hälften av allt skum hängde ju i princip på utsidan av munnen.. Jösses.

Jag och Ida fick battla med grimaser genom att sätta ett gummiband runt hövvet så att det satt på överläppen under näsan, och sedan skulle vi genom att grimasera och se allmänt efterblivna ut, få ner gummibandet under munnen. LÄTT!? Nej inte särskilt, speciellt inte eftersom jag även där höll på att garva ihjäl mig åt Ida som tog det hela på dödligt allvar och grimaserade värre än värst, och jag kunde inte heller sluta fundera på var gummibandet som jag hade I munnen hade befunnit sig innan..? Bacillskräck, hej. Yeye, vårt lag vann i alla fall efter att vi gissat städer, och Frida vann en den-som-visslar-först-efter-att-ha-ätit-ett-Marie-kex-tävling. Roligt sätt att fördriva tiden.. :P

Sedan blev det i alla fall håltimma, och efter det lunch i bamba där det serverades tacos, tro´t eller ej. Vi begav oss sedan till stan och träffade Moa, köpte present till Madde och Tove och åkte sedan tillbaka till skolan. Städade snabbt ur skåpen, lämnade tillbaka alla böcker och sedan åkte jag hem! Nödvändigskoldag.se

Satt här och funderade lite, och antagligen var det här min sista skoldag för denna terminen. Imorgon blir det ingen skola då vi endast har en lektion på morgonen, sedan börjar jag jobba klockan två så kan ändå inte gå på sista lektionen. På fredag är det också massa uteblivna grejer och onödiga lektioner (vad gör man i skolan utan böcker när betygen är satta liksom?) och sen börjar jag jobba klockan tre. På måndag lär hela klassen vara lagom bakis efter Klass 2D Klassfest Vol 2, så där lär det inte bli någon skola. Och på tisdag slutar vi! :D


Får spela lite partymusik och försöka peppa mig själv inför Hvitfeldtskas studentfest ikväll, för just nu är jag så OPEPP som man kan bli.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0