Lördag

Godmorgon ♥

Sov faktiskt ganska länge idag för att vara mig, vaknade vid tio, efter att ha vaknat en gång vid sju och seriöst övervägt att gå upp. Men innan dess blev jag väckt vid två-tiden, av Tess kompis Jimmy. Lovisa och co hade lite kul, och ringde telefonlistan runt och busringde. Ohhhh va kul när man ligger och nanar och knappt vet vad man heter. Konversationen såg ut ungefär såhär (har jag fått berättat för mig, själv kommer jag knappt ihåg vad jag sa):

Matilda: Hallå...?
Jimmy: Oj, hej, sover du?
Matilda: Ehm.. nej (?)
Jimmy: Okej va bra jag ringer från ungdomsmottagningen om du vet vad det är?
Matilda: Mhhmm..?
Jimmy: Ja och vi har fått uppgifter om att du har haft samlag nyligen, stämmer detta?
Matilda: Mhhmm..?
Jimmy: Mmmh (avslöjande skratt) Hrm, ja och nu har denna killen kommit till oss och tror att han har fått kli. Vet du vad kli är?
Matilda: Mhhmm..
Jimmy: Så du vet vad kli är?
Matilda: Jaa.. Jag vet vad kli är.
Jimmy: Ja, det är alltså klamydia, och vi tycker det är viktigt att du kommer in hit och testar dig för detta, för i värsta fall kan klamydia leda till att man blir steril. Vet du vad steril är?
Matilda: Mhhmm...
Jimmy: Så du vet vad steril är?
Matilda: JAA.... Jag vet vad steril är.
Jimmy: Okej, då skulle vi...
(här råkar JAG parkera samtalet, var ju som sagt halvsovande)
Jimmy: *skratt* Faan, hon klickade mig.!

Ja, och denna lilla luriga kille ska jag alltså träffa ikväll, plus människorna som satt runt omkring och skrattade. Ball!



Kommentarer
Postat av: Ida

hade ju redan hört allt via telefon men men.

hahahahahaahha, klockrent!

:d

2009-06-13 @ 15:54:09
URL: http://idajohannac.blogg.se/
Postat av: Linn

Sv: Jaså? det lät ju smidigt och lätt! Jag får väl ta och prova då :D

2009-06-13 @ 16:38:15
URL: http://lillalinnpinn.blogg.se/
Postat av: Millan

Oj, vilket sätt att vakna på! Det var alltså en busringning? :)

2009-06-16 @ 02:20:52
URL: http://macmillan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0