King of Pop is dead

Blev jättechockad när jag slog på tvn för ca en halvtimma sedan och möttes av beskedet att Michael Jackson har avlidit. Hatar att få ett sånt besked när man sätter på tvn på morgonen, minns många gånger förr då samma sak hänt: Mikael Ljungberg, Astrid Lindgren, Heath Ledger m fl.

Även om Micheal Jackson för länge sedan såg sina bästa dagar, och under senare delen av sitt liv mest blev sedd som ett freak och en pedofil, så tycker jag att man utan överdrift kan säga att han var en av vår tids största stjärnor. Han var king of pop. Jag tror inte det finns många som inte på något sätt haft en relation till Michael eller någon av hans låtar. Man in the mirror, Bad och Thriller. Heal the world, Billie Jean och Black or White. We are the world. Jag kan fortsätta ett tag till.

Jag tror det är många med mig som är tacksamma för all musik som Michael Jackson gav oss, han var ett musikaliskt geni. R.I.P Michael Jackson.




Kommentarer
Postat av: Michelle

har en tävling på min blogg om VECKANS BLOGG.

Anmäl dig gärna, din blogg ser ut som en veckans blogg! =)

2009-06-26 @ 17:18:49
URL: http://michellabella.blogg.se/
Postat av: Ann

Jag har spelat MJ låtar hela dagen på Spotify.

2009-06-27 @ 13:51:30
URL: http://roliga-webbspel.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0