Måndag

Min dag då.
Förutom firandet av Ellinor har det inte hänt så mycket. Måndagar är helt klart den onödigaste dagen i skolan. Spanska på morgonen, 1 ½ timmas håltimma, företagsekonomi, bamba, fetehåltimman igen, EA och geografi/naturkunskap. Kanske låter mycket ändå, men det känns inte som att man gör något alls. Bara sitter och väntar.

Efter skolan stack jag till gymmet och tränade i en timma. Blev mest styrka och lite kondition på löpbandet på slutet. Jag älskar verkligen styrketräning, visst är det kul med pass ibland också, men det är verkligen så grymt härligt efter ett pass på gymmet när benen nästan viker sig av trötthet och man känner blodsmaken i munnen. Synd bara att nästan alla tjejer är livrädda för att lyfta vikter, tror att man sväller upp fem storlekar bara man tar i en hantel. Skönt att känna att kroppen verkligen får arbeta och att man faktiskt har muskler.

På onsdag blir det förhoppningsvis cirkelgym med pappsi, på torsdag medelpass med Ida och Moa (och förhoppningsvis Olivia och Karolina..?) och på fredag är det vanliga medel/puls-passet på Västra Hamngatan som gäller. Man får ju passa på att träna med dom som inte har kort, nu när det är öppet hus!


Kommentarer
Postat av: Cornelia

jag känner mig medräknad för våran håltimmeträning!

2009-01-19 @ 21:37:06
URL: http://corneliacorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0