Let's Dance

Ja, vi såg ju på Let's Dance igår. Inte direkt favoritprogrammet numero uno, men man var ju faktiskt tvungen att kolla när allas vår Blondinbella var med. Att dessutom brunett-berra (hennes pojkvän) satt i publiken, var ju inte direkt ännu en anledning att kolla, men ändå. Vad gäller henner prestation på dansgolvet så tycker jag att den var... godkänd men inte mer. Tror att alla hade liite högre förväntningar, då man läst och hört att hon tränat mycket mer än alla andra och att henner danspartner fått ge henne träningsförbud för att hon varit alldeles för ambitiös.
Tänkte i alla fall göra en liten utvärdering av gårdagskvällens program... Här har ni Matildas Let's Dance-termometer!
Heta:

David Hellenius - dunderrolig utan att vara för mycket, kommer alltid med de klockrenaste kommentarerna och skämten på precis rätt ställen. Grymt skönt med programledare som kan bjuda lite på sig själva, det är ju trots allt ett underhållningsprogram. Keep up the good work, Davvsan!


Morgan Alling - Min gamla barndomsidol, kommer ni ihåg Lasse & Morgan i barnprogrammet Tippen? Var först ytterst skeptisk när jag såg honom, han såg ut som en liten farbror med kalaskula på magen, lite lönnfet och verkade inte särskilt dansant. Men OJ vad fel jag hade! Han skakade rumpa som han aldrig hade gjort annat och jag tycker han klarade sin cha-cha med bravur.


Magdalena Graaf - gillar verkligen henne, och inte minst hennes störtsköna danspartner Daniel Da Silva, som brer på med sina goa göteborgska och dansar som en gud. Grymt vackra var dom igår, såg nästan ut som att det var en bröllopsvals de dansade, och känslan fanns där den med.

Foto:Mikael Schulz/Agent Bauer/TV4

Ljummna:

Laila Bagge - klart den bästa av de två blondinerna i tävlingen, även om jag tycker det var lite hoppla-hej-jag-har-snygga-bröst på hennes klänning (eller brist på klänning?). Tyckte hon gjorde en mer än godkänd dans, och tror att hon kommer kunna bli mycket bättre. Duktig danspartner har hon också.


Mojje - Liksom Morgan, tror man inte heller att Mojje ska kunna sätta en riktig dans. Lite svårt att ta honom på allvar till och med. Men där hade jag fel, han var duktig och även han är en person som jag tror kan utvecklas ordentligt under tävlingens gång.


Kalla:

Blondinbella - hon gjorde inga direkt misstag, en klart godkänd dans, men som sagt: inte mer än så. Tror väldigt många hade skyhöga förväntningar, förväntningar som hon själv skapat. Tyckte det såg stelt och inövat ut, dessutom vill i alla fall jag ge ett stort minus för hennes otroligt onaturliga stämma. Allt hon säger låter tillgjort och inövat, och det går igenom rutan. Ett tips till Bloninbella från mig: chilla på jobbiga rösten, tagga ner och relax, take it eeeeeeeeeeeasy...


Hasse Aro: okej att det inte är lätt att vara först ut, men... It didn't look good. Och vad var det för låt han sjöng på under tiden? Munnen gick i ett, men det stämde inte överrens med musiken för fem öre. Han såg ut som precis det han är: en medelålders man som inte kan dansa. Nej, skärpning till nästa vecka på honom.



Kitty Jutbring: trodde faktiskt att hon skulle äga liiite mer än vad hon gjorde. För bra var hon inte. Fine att hon har sin egen stil, men klänningen hon bar var alldeles för stor och klumpig för en cha-cha. Och så såg hon själv också ut i dansan: stor och klumpig. Hoppas att hon bättrar sig till nästa vecka för hon är sätter lite färg på den annars rätt trista Let's Dance-atmosfären.

 

Så tyckte jag om första Let's Dance-programmet. Men smaken är ju som baken, så kommentera gärna vad ni tyckte! Vad vet jag, kanske tyckte ni att Carl-Jan da man rockade hela stället, eller att Elisabet Höglund kommer vinna hela grejen...

Kommentarer
Postat av: Rebecca

Nice!

2009-01-10 @ 15:26:14
URL: http://snoppattack.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0