Ida Carlsson

Jag tänkte att jag skulle tillägna ett helt inlägg åt min vän Ida. Egentligen var det inte så mycket jag som tänkte, utan Ida själv som idag i bamba påpekade att hon ville ha ett eget inlägg, och självklart var jag snabb med att snappa upp det förslaget.. ;)

Jag träffade Ida första gången den 23e augusti 2007, när vi båda började på i första ring, i samma klass, på samma skola. När jag tänker på det är det idag känns det inte som att det bara var drygt ett och ett halvt år sedan vi träffades, snarare känns det som att vi har känt varandra hela livet. Vi har hunnit med inte bara en utan två resor utanför Svea Rikes gränser och en hel del andra galna upptåg på det.

Vi är ganska lika, jag och Ida. Tycker ganska lika i det mesta, allt som oftast även när det gäller killar (nämner inga namn, hrm), är båda två lika förlorade i One Tree Hill's värld, tycker lite föör mycket om soltorkade tomater, anser att Ola Rapace är överlägset bäst i Wallander och medan resten av järngänget hoppade mellan bardiskar på Kreta tog "farmor" och "mormor" det lite lugnare. "Tråkmånsarna", "torrbollarna", kära barn har många namn. Dock har vi haft många galna kvällar, både ute i skogen och bland Ärrets kläder.

Fötterna på jorden har den här tjejen i alla fall, och det är en egenskap som jag värderar högt hos henne. Social, glad, noggrann och flitig är andra egenskaper som passar bra in på fröken Carlsson. Det finns liksom ingen tvekan om vems kalender man skriver av om man missat att skriva in några läxor. ;)

Ibland tror jag hon ska vara glad att hon har mig, för vem hade annars introducerat henne till iTunes, Facebook och en hel del andra nymodigheter..? Just det. Ida, du vet det, hade det inte varit för mig så hade du fortfarande lyssnat på musik i Windows Media Player och surfat runt på Efterfesten.. ;) Dessutom har jag nog influerat henne en del och fört över min 2008-brutalitet på henne, vilket gjort att hon har en lite rå jargong (jaja) ibland, och hennes nya smeknamn är "Elaka Ida" (skoooooja:P).

Ida livar helt klart upp mina dagar, kan bara ta ett exempel som utspelade sig idag i bamba: Cornelia sitter mitt emot Ida och kollar i min SOLO-tidning, på uppslaget är Danny. Helt plöstligt utrbrister Ida: "Öhh, vem är tjejen som e på bild tillsammans med Danny Soudoku!?!?"  (fem minuters gapskratt från min sida)

Det finns ingen som Ida Carlsson, och det finns inte heller ord för hur glad jag är att jag träffat, vad jag hoppas är, en vän för livet. Jag älskar dig! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0