Home sweet home?

Ja, jag är hemma. Snön har bytts ut mot barmark och minusgraderna har minskat i antal. Hemma i Göteborg igen och det är väl med blandade känslor kan jag säga. Har haft en helt underbar vecka i Sälen, började med två snöiga dagar som gav oss en hel del puder att åka (läs: ramla) i. Följdes av fem underbara dagar med sol och klarblå himmel, varav vi åkte skidor tre av dem.

Har varit galet skönt att komma bort från allting, civilisationen, allt som har med ens vanliga liv att göra. Dagarna har i stort sett sett ut såhär: jag och Lovisa (mormor och galningen) gick upp vid åtta-tiden, gjorde frukost, försökte få upp resten av folket (inte helt lätt!xD), åt frukost, klädde på oss ALLA kläder vi hade med oss, åkte till backen, skidor för hela slanten, lunch i värmestuga, hem när vi tröttnade, chillning på hög nivå i myspys-stugan, lite film, lite frukt, lite varm oboy, dusch, middag, och sedan samlades alla framför tv:n igen för filmtittande och intag av godsaker ända fram tills det var dags för bädden. Mycket bra filmer såg vi, bla a The Holiday, tre Beck-filmer, Flightplan och Derailed. Vi hann få in rutiner på den veckan vi var där, sjukt sköna rutiner, kommer sakna det faktiskt!

Många skratt har det blivit under veckan, störda uttryck och en liten lätt obsession och Broken Strings, men till mitt försvar kan jag ju säga att jag faktiskt hörde en del andra stämmor (Lollo) skråla "You can't plaaay on broken striiiiiiiiiiiiings", så det så!

Skulle kunna skriva en massa mer om resan, men det får komma senare. Nu ska jag kolla lite bilder, och Grandma on Tour is over. För denna gången i alla fall. Tusen tack Chatrine, Carro, Lollo och Lovisa för en fantastisk vecka!! ♥


Började som sagt lite snöigt..


Sen blev det drömväder


Våfflor och varm choklad är gott!


Lovisa


Carro


Lollo

Fler bilder kommer..

Kommentarer
Postat av: Jessica

nejmen, det är ju Louise ;D vad chockad jag blev när det var ngn jag kände igen bland bilderna :P

2009-02-14 @ 00:31:01
URL: http://byjessica.blogg.se/
Postat av: Anonym

Guud vilket fint väder ni hade!! jag längtar till backen.

Har du haft en bra helg? Kram, Em

2009-02-15 @ 23:18:15
Postat av: Emelie

Dumt och skriva en fråga du inte kan ge mig något svar på ;) hihi Det var jag som skrev kommentaren innan också. Hoppas du får en bra start på veckan som kommer!

2009-02-15 @ 23:19:54
URL: http://madebyem.blogg.se/
Postat av: ellinor

Jag och lollo har likadana tröjor, hih

2009-02-18 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0