Cornelia Crafoord

Mitt förra inlägg om Ida blev ganska uppskattat (iaf hos henne), så jag tänkte att varför inte fortsätta att sprida lite glädje bland mina vänner genom att göra detta till ett stående inslag i min blogg?

Denna gång skulle jag vilja passa på att skriva några väl valda ord om min vän Cornelia Crafoord. Tjejen med det högst klingande skrattet, det ständiga leendet och det värsta bordsskicket. ;) 
Även Cornelia träffade jag första dagen i ettan. Lärde känna henne gjorde jag inte långt därefter, tror vår vänskap började i krokarna kring kick-offen, middag och allmänt flum hemma hos Carro. Ett av mina första minnen av henne är när vi är hos Carro, vi är i badrummet, håller på att sminka oss inför kvällens bravader. Cornelia ligger i badkaret, hon har jättejättekort hår och helt plötsligt får hon flipp och hoppar ut genom fönstret, ut på altanen. Ja, för man får ju lust med det ibland. Anyway, några hjulningar senare säger det ritsch-ratsch och byxorna är inte längre hela. Classic Cornelia, fick jag senare lära mig. ;)

Cornelia är solstrålen i gänget, som sagt alltid med ett leende på läpparna, de få gånger hon är nere är det inte lätt att själv vara glad. Som ett riktigt feel good-piller helt enkelt. Även de tuffa tider som har passerat har hon tagit sig igenom med en mental styrka jag verkligen beundrar. Förmågan att vända det negativa till något positivt är det inte alla som har, men jag försöker att se och lära av denna pärla.
Har man en dålig dag kan man vara säker på att få sig ett skratt i bamba när denna tjejen ska inta sin lunch. Djup tallrik eller inte, maten ligger utspridd runt tallriken i vilket fall. 18-årspresenten är redan klar: haklapp! ;)

Trots att vi inte känt varandra särskilt stor del av våra liv, har vi upplevt mycket tillsammans, alltifrån samtal om livet & döden på väg hem från havet till att studsandes som bollar sjunga med till Håkan Hellström på Liseberg.
Jag har hittat ett guldkorn bland allt smågrus och jag släpper det inte. Tack för att du alltid visar att du finns där, i vått och torrt, det betyder. Du betyder ♥



Jag älskar dig kompis! <3


Kommentarer
Postat av: vanessa

Kolla gärna in min blogg:)

2009-02-02 @ 21:08:05
URL: http://vanessabrown.blogg.se/
Postat av: cornelia

fy fan vad bra du är tjejen! JAG SITTER HÄR OCH ÄR HELT TÅRÖGD! du är ju helt fantastisk! jag älskar dig och det vet du!

2009-02-03 @ 16:12:19
URL: http://corneliacorner.blogg.se/
Postat av: Ida

sin lilla råtta. jag som trodde att ett personligt inlägg bara var för mig ;)

2009-02-03 @ 22:10:41
Postat av: ellipelli

Hon är grym den tjejen!! Vad längesedan det var man såg henne i page, förändrats mycket utseendemässigt.

2009-02-06 @ 16:03:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0