Ny vecka!

Hej på er,

hoppas ni mår bra idag, det gör jag! Tog mig en sovmorgon eftersom vi är lediga från skolan idag, men den blev inte superlång eftersom jag var tvungen att åka in till skolan för att hämta en sketen bok. Vi har nämligen disskussion i svenskan imorgon, och jag tänkte i alla fall låtsas att jag fortfarande är en studiemotiverad, disciplinerad elev, och läsa på lite. Suck. Kan någon sätta mig i en tidsmaskin och styra kosan mot 11 juni NU tack!?

Nej, det där var ett skämt. Vet i alla fall en person som inte blir glad av såna tankar (Karolina-carpediem-Bondenius!), hihi, och jag är faktiskt beredd att hålla med om att man bör ta till vara på den här sista tiden i skolan, och allt som händer runt omkring. Jag är väldigt tillfreds med allting i mitt liv just nu, så varför stressa och längta framåt? Måste påminna mig själv varje dag om att njuta av julen och den underbara stämning som den skapar. Igårkväll t.ex. var vi uppe på berget här ovanför vårt hus och hade "gran-tändning", en tradition som min kreativa, påhittiga pyssel-pappa började med för kanske fem år sedan. Han har alltså GJORT en "gran" i trä och satt på en julgransbelysning, dragit elkablar ända upp på berget (det är HÖGT), och i samband med att granen tänds för första gången varje Lucia har vi lite fika och så där uppe på toppen. Granen har blivit lite av en lokalkändis här omkring, konstigt nog verkar alla se den, var man än bor (typ). Alla älskar pappas gran.

Anyway, det var i vilket fall som helst "gran-tändning" igår, och det kom förvånansvärt mycket folk, dock var det helt kolsvart och jag stod upptagen med att smsa, men vem kommer fram ur skuggorna då? Jo, Jesper. En mycket trevlig överraskning måste jag säga, och vi fick en trevlig stund på toppen, men lite nyårssnack och annat.

En annan lite smårolig grej var ju "I":s (älska mystiska förkortningar..) kommentar till mitt lite diffusa (men ändå jävligt tydliga, jag tyckte det talade sitt tydliga språk) inlägg "..." igår; "hm... lite svårt att veta vad du menar här!?" Mihi. Jag vill ÄVEN ha dig Ida, så känn ingen sorg! ♥ ;)


Jason Derulo


Kommentarer
Postat av: I

åh, jag vill ha dig me!! <3

2009-12-14 @ 18:26:36
Postat av: Michelin

Gillar din bakgrund, har du gjort den själv eller?

Passar på att önska en God Jul o Gott Nytt År

2009-12-15 @ 15:50:12
URL: http://michelin53.blogspot.com
Postat av: Claudia

grym låt! :)

2009-12-15 @ 18:54:08
URL: http://claudiias.blogg.se/
Postat av: i think you know who ;)

c a r p e d i e m <3



p.s. nästa år ska jag komma på din pappas grantändning!!

2009-12-16 @ 14:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0