GOD JUL!

Godmorgon och GOD JUL på er alla! :)

Helt sjukt att det redan är julafton, jag säger det ännu en gång: vart tog december vägen? Gaalet. Men det har varit en jättebra månad, väldigt innehållsrik, och jag hoppas att den kommer avslutas lika bra med en fin och mysig jul och ett dimmigt, heh, skoja, roligt nyår!

Egentligen hade jag nog inte bloggat idag om det inte vore för min fina, underbara, älskade vän Moa som så fint och vänligt bad mig att uppdatera igår ;) haha. Har väl inte varit den flitigaste bloggaren det senaste kanske, så tack för påminnelsen och sparken i baken.. ;) Igår var det jobb som stod på schemat, 12-19, galen dag när alla kunder ska handla på samma gång, men samtidigt mysigt eftersom (nästan) alla var på sitt bästa julhumör och det är alltid lite speciellt att jobba precis innan jul. Har aldrig jobbat på självaste julafton och slipper göra det i år också, men dom som gjort det säger att även det är grymt mysigt och alla är verkligen på topphumör.. Hm, kanske får ta och testa julafton nästa år? Tycker bara det känns så konstigt att missa jultraditionerna på dagen med jullunch hos farmor och farfar, Kalle Anka och hela den biten.

Dock måste jag säga att Bingolottos uppesittarkväll igår gjorde mig besviken, vet inte om det var för att jag var den enda utan lott, eller om det helt enkelt har blivit sämre, men jag tycker helt klart att det var bättre förr! Dock gillar vi att idol-Erik var med, även om jag helst hade velat att han dök upp utanför min dörr. Morr.
Ska snart sätta igång här hemma, har precis ätit en julfrukost med familjen; vörtbröd med skinka och senap, mer gick inte ner, det måste ju sparas plats för all farmors julmat om några timmar :) Ska strax ta ett megahopp in i duschen, slänga på mig en svart sopsäck (eftersom jag inte har något att ha på mig) och slira iväg med bilen mot jobbet för att handla julmust och vörtbröd till resten av släkten som kommer ikväll. Ska även hälsa på mina kollegor som jobbar och kanske får man sig ett glas glögg..? Det var i alla fall vad Therese lovade mig igår.

Jag önskar er alla en underbar julafton! ♥


Mormor jag hoppas du ser ner på oss från himlen och är med oss idag. Kan fortfarande inte förstå att du inte finns här hos oss längre, och denna första jul utan dig kommer bli sjukt svår. Den första tanken som fanns i mitt huvud när jag slog upp ögonen imorse var hur konstigt allt kommer att kännas under hela dagen. Vi saknar dig och allt du gav oss, och morfar är så ensam utan dig. Jag hoppas - och vet - att du har det bra där du är nu. Jag vet att vi kommer att ses igen, när tiden är inne, men tills dess är saknaden oändlig. God jul mormor, jag älskar dig. ♥



Kommentarer
Postat av: SannaNilsson.

Hej, Kommentera o Följ gärna min blogg! :)

Kram

2009-12-25 @ 22:58:37
URL: http://sannasnilsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

God jul :)

2009-12-26 @ 22:05:47
URL: http://chitay.blogg.se/
Postat av: Anonym

fin blogg , :)

kolla gärna in fiskpenis.blogg.se

2009-12-27 @ 10:47:00
Postat av: Anonym

Hejsan!



Trevlig blogg du har :) Om du är sugen på att få mera besökare till din blogg så tycker jag du ska besöka: http://funnyfarm.se :)



Ha en fortsatt trevlig dag!

2009-12-27 @ 16:52:07
Postat av: Carro

god juul :D snygg header! :O :D

2009-12-28 @ 19:49:05
URL: http://chitay.blogg.se/
Postat av: Anonym

dotteremelie.blogg.se



bara så ni vet ;)

2009-12-29 @ 18:37:53
URL: http://dotteremelie.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad fint skrivet till din mormor.. det här var min första jul utan min morfar och det var riktigt jobbigt, men tack vare alla andra nära och kära så kändes det som en vanlig jul trots allt :)



Hoppas att du hade en fin julafton!

2009-12-31 @ 11:28:44
URL: http://cordell.blogg.se/
Postat av: Gustav

<3Mormor<3

2010-01-01 @ 15:36:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0