Love is in the air

Ibland bara ÄLSKAR jag mitt jobb, och särskilt när det kommer en sån supertrevlig, glad kund som uppenbarligen har vaknat på helt rätt sida. Följande konversation utspelade sig mellan mig och "kunden" vid halv tio-tiden imorse:

Jag: Godmorgon!
Kunden: (nickar knappt märkbart)

Jag drar förbi hans varor och sist men inte minst hans grekiska lantbröd som är för stort för påsen och därför sticker ut en bit. När jag skjutsar iväg brödet ut på kanten på rullbandet (vilket man alltid gör med bröd och andra mjuka varor för att de inte ska bli mosade) råkar min tumme nudda hans bröd. Ajaj. Shit.

Kunden: (jätteargt och bittert) Jag vore tacksam om du inte nuddade mitt bröd med dina händer. Du har väl tagit i pengar med dom där eller!?
Jag: (håller på att ramla av stolen av chock) Ehhh.. Ja. Ehh. Men jag nuddade bara med tummen... (fattar inte varför jag ens försökte toffla för idioten)
Kunden: Ja, men jag ska ÄTA det där brödet! Och du har tagit i pengar.
Jag: Eh. Ja. Men du kan gå och hämta ett nytt om du vill...
Kunden: Ja det vill jag!

Han grabbar tag i brödet och försvinner bort mot brödavdelningen, kommer tillbaka fem minuter senare med ett likadant (nytt, icke penga-smittat) bröd och lägger det försiktigt på andra sidan bandet för att försäkra sig om att mina penga-händer inte ska skada hans älskade bröd)

Kunden: Det är ju inte särskilt hygieniskt, eller hur??
Jag: (börjar förstå att det inte är någon idé att toffla för idioten, förstår att han antagligen ändå kommer skicka chefen på mig) Ja, men det är ungefär samma sak som att du lägger brödet på bandet. Påsen är för liten så brödet sticker ju ut och nuddar bandet. Där har det också legat massa saker.
Kunden: Ja, men inte pengar ELLER HUR!?
Jag: (börjar undra om kunden är RÄDD för pengar) Vissa kunder lägger pengarna på bandet, ja.
Kunden: Ja, men det här handlar om livsmedelshantering. Du kanske borde gå den kursen!

Han tar sitt äckliga bröd och går ut ur affären.

Ja, i dina jävla drömmar att jag går en förbannad kurs för din skull, jag har för i helvete redan gått kurs i livsmedelshantering. Kanske egentligen skulle skippat den och gått en kurs i hur man hanterar socialt handikappade och agressiva kunder som redan innan de kommer fram till kassan har bestämt sig för att klaga på något. Åh herre. Ibland har jag bara inte tålamodet, det är näst intill omöjligt att vara trevlig mot en människa som bara spyr ut sitt hat och sin bitterhet över en. Lägg brödet i en plastpåse då om du nu är så himla rädd för att bli smittad av svininfluensan eller något annat hemskt.
Jag hoppas att brödet du fick med dig hem var ännu äckligare och ännu mer "o-hygieniskt" än det som jag råkade göra ett penga-fingeravtryck på. Hoppas en snorig liten unge har dreglat på ditt bröd. Det är du värd! ♥



Kommentarer
Postat av: Charlotte

Jag förstår precis vad du menar! Liknande kunder har jag också stött på, jobbar också som kassörska just nu.

Klarar verkligen inte av dom! Det gäller att vi stålsätter oss :)

2009-08-15 @ 04:38:50
URL: http://beatingheart.blogg.se/
Postat av: Gabriella

Sicket jäkla as!! Hur otrevlig får man vara?? Fin blogg btw

2009-08-15 @ 17:50:26
URL: http://vildasmamma.blogg.se/
Postat av: LUHLUUS FOTOBLOGG

haha, vilken knäpp gubbe

2009-08-15 @ 22:02:22
URL: http://luhluu.blogg.se/
Postat av: Sanne - bloggdesigner

Det finns alltid idioter till kunder! Känner igen mig i det du skriver. Dock jobbar jag i en underklädesaffär, men kunder är kunder, eller hur? :)

2009-08-16 @ 23:04:41
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Anna

Visst är det roligt att jobba i butik =D

2009-08-17 @ 08:32:50
URL: http://annishanule.blogg.se/
Postat av: Anonym

åh, hare Krischna vilken man! Fuck i baken jävla bak fuck till honom! Jag saknar dig

2009-08-18 @ 02:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0