Musik

Sjukt vad en låt kan framkalla en känsla. Som när jag och Cornelia satt på EA igår och lyssnade på Zante-listan med alla låtar vi lyssnade på där nere, det kändes ju seriöst som att vi var där igen. Galet att man kan få en känsla, se en bild eller tänka på en person så himla klart bara av en låt.

Ibland är det dock tomt på inspiration på musikfronten, ingen ny rolig musik och dom gamla godingarna (som visserligen ALDRIG blir dåliga) känns inte så roliga. Tänkte därför skriva upp de låtar, gamla som nya, som jag lyssnar mest på just nu. Spotify är ju det bästa som hänt världen på länge, så det är ju lätt att hitta låtarna. Anledningen till att listan innehåller mycket partymusik är just att det lever kvar lite Zante-feeling i mig ännu.. Ber om ursäkt för mycket interna kommentarer om låtarna.

Sexy Bitch - David Guetta ft. Akon - Dunderlåt både att träna och dansa till. Asså verkligen dunder.
I gotta feeling - Black Eyed Peas - Herre, det är det jag menar med låt kontra känsla. "Mazel tov!" talar sitt tydliga språk.
Move, Shake, Drop - Pitbull ft. Flo-Rida - Gaaaaaanska bra danslåt om man så säger. Finns inte på Spotify men sök på Youtube.
Sweet Dreams - Beyonce - Även denna GRYM danslåt. Älskar den, älskar Beyonce.
Paparazzi - Lady Gaga - Minne från min första Zante-resa. Plus att jag gillar killen i videon. Vad heter han nu igen? ;)
Sex on fire - Kings of Leon - Den absoluta Zante-låten, kommer aldrig glömma den. Nina gjorde den känd med sin underbara video (kolla min FB) och Cornelia önskade låten fastän den redan spelades, plus att jag tror det var till denna låten som "the routine" grundades.
I know you want me - Pitbull - Finns bara en person som är förknippad till denna låten, och därför kan jag lyssna på den om och om och om igen.
Jump - Flo-Rida ft. Nelly Furtado - Dave the Dangerous' låt. Helt klart. "JUMP JUMP JUMP JUMP!"
When love takes over - David Guetta ft. Kelly Rowland - Har ju lyssnat på denna ett tag, men den blir liksom inte sliten. Än.
Beautiful - Akon & Kardinal Offishall ft. Colby O'Donis - Älskar denna låten. En "gammal" goding, även denna skön danslåt.
Knock you down - Keri Hilson ft. Kanye West & Ne-Yo - Kommer alltidalltidalltid att vara Medousa-låten! Älska att dansa till denna låten.
Geraldine - Glasvegas - Efter att ha hört den femtontusen gånger som reklam på Spotify är det ju bara så att man fastnar för den.

In my place - Coldplay - Sjukt skön låt, en av mina favoriter just nu.
The Hardest Part - Coldplay - En av de absolut finaste låtarna de har gjort. Helt grym. Har ni inte redan gjort det så l y s s n a p å d e n.
Speed of Sound - Coldplay - Liksom Söndermarken är detta en låt som alltid finns med. Av en anledning: den förtjänar sin plats.
Yellow - Coldplay - Underbar låt med en ännu mer underbar text.
Söndermarken - Lars Winnerbäck - En av hans bästa låtar, finns alltid i min spellista.
Som jag hade dig förut - Lars Winnerbäck ft. Melissa Horn - Grymt fin låt, grymt bra duo. Älska Melissa Horn.
Jag får liksom ingen ordning - Lars Winnerbäck - Ny låt som redan satt sig. Känns som att den kommer spelas flitigt.
Laughing With - Regina Spector - Så jäkla fin låt med en text som verkligen berör.


Kommentarer
Postat av: liv

måste bara säga.. du har ju sjukt bra musik smak



ha en bra dag

2009-09-01 @ 11:52:39
URL: http://longgone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0