Måndag

Godmorgon, eller snarare "goddag".

Mår ni bra idag? Jag vaknade upp med halsont idag igen. Sucken. Blir så irriterad, idag är det TVÅ VECKOR OCH TVÅ DAGAR sedan jag blev sjuk, och det har fortfarande inte släppt. Under denna tid har jag haft: halsont, förkylning, hosta, feber, frossa, nackvärk. Svininfluensan anyone? Har ju oroat mig lite för detta och därför ringde jag till vårdcentralen det första jag gjorde imorse. Dom sa åt mig att komma dit så det var bara att slänga på sig lite kläder och kasta sig i bilen. Eftersom det är en privat vårdcentral med drop-in (thank God) behövde jag bara sitta och vänta i ca en halvtimma. Väl där inne blev jag undersökt, och läkaren konstaterade att jag har överkänsliga slemhinnor (mums) och detta är förklaringen till att jag i princip aldrig blir av med mina förkylningar.
Hon skrev ut nässpray med kortison, hostmedicin samt tabletter mot magkramp. Det sistnämnda eftersom jag - när jag ändå var där - passade på att fråga om varför jag har ont i magen 24/7 (en lätt överdrift, men vafan). Så nu är medicinskåpet påfyllt om man säger så.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0