One more time

Känner mig mycket bättre, fortfarande lite hängig, men samtidigt är jag grymt rastlös och hade det inte varit halsen som spökade förut hade jag stuckit iväg och tränat förut för att få ur mig lite energi, varför ska man vara sjuuk!?

Jaja, i brist på bättre sysselsättning lyssnar jag på Veronica Maggio och tänkte passa på att göra ännu en sån där lista.. :P Snodde den från Blondinbella herself! Kul att fylla i sånt där, kanske inte lika kul att läsa för er, men vadådå, det är min blogg.. hehe.

Lovar du att vara ärlig? JA

Du heter: Matilda Sofie Abrahamsson

Smeknamn: Mattis, Tilda, Tildus, Mattisborgen mm mm.

Låt som när du är ledsen sörjer till?

Beroende av: Keso, frukt, musik, mina vänner

Vad behöver du mest just nu: C-vitaminer eller nåt annat som botar en förkylning...

Vad tror folk om dig? Jag vet inte hur det är med nya personer, men folk som känt mig länge tror att jag är en jävla naturbegåvning som är bra på allt, vilket kan vara rätt jobbigt då det sätter en enorm press och gör att jag för det mesta har väldigt höga krav på mig själv.

Stämmer det? Jag har alltid haft lätt för mig med det mesta, skolan osv, men det betyder inte att jag inte pluggat och kämpat som alla andra för mina betyg och liknande. Man kan väl säga att det stämmer till viss del, till viss del inte.

Vad får du oftast komplimanger för? Det jag nämnde ovan.

Vad säger du för att imponera på någon? Haha, har inte direkt någon stående replik för att impa på folk. Är mig själv, räcker inte det så kan ju personen i fråga draaaaaaa. xD

Hur imponerar man på dig? HUMOR! Även intelligens till viss del, jag har svårt att falla för killar som är uppenbart osmarta.

Brukar du skratta för dig själv? OM jag brukar! Minst två gånger om dagen i olika situationer, när jag ser på TV, läser en bok/tidning, pratar med någon på msn... Sedan brukar jag oftast börja skratta ännu mer när jag inser hur patetisk jag är som sitter och skrattar alldeles ensam.. xD

Vad står det i ditt senast inkomna SMS?: "Hur blev maten?" / Mami

Var bor du? Billdal


Trivs du där:
Jaa. :) Även om jag blir lite halvmobbad för att bo "på landet", så gillar jag lugnet och närheten till havet. Och SÅ fasligt långt till stan är det ju inte.

Äger du några converse: Självklart, är väl så gott som bosatt i mina vita, sen har jag även ett par rosa som jag använder då och då, samt ett par röda som jag dock inte använder särskilt ofta.

Sprit, cider, vin eller öl: Cider och sprit. Vitt vin eller rosé kan vara okej, men öl klarar jag inte av.

Vad har du för mobil: LG Renoir

Nästa mål i ditt liv: Har precis klarat av mitt stora mål för detta året: körkortet :D Så nästa blir väl... ta studenten med bra betyg? Eller nej, klara av resten av denna terminen med Lars som klassföreståmdare. Det är fan en prestation.


Hur svarar du i mobilen:
"Hej de e Matilda" eller "Halloo?"

Vem ringde du senast? Kommer faktiskt inte ihåg

Vad sa den du senast pratade med i telefonen: Samma svar

Antal timmar sömn inatt: Elva.. Förlåt Carro, Carro, Ellinor, Ida och Cornelia jag vet att ni tycker att jag sover för mycket, men jag VAR TRÖTT och SJUK. Och sådär mycket sover jag inte i vanliga fall!

Sov du ensam: Ja

Brukar du komma i tid: Jag kom just på mitt nästa mål i livet: bota min tidsoptimism!

När mår du bra: När jag är med mina vänner, skrattar och har kul. Då känns livet som bäst! :)

När blev du fotad senast: Igår vid min brors konfirmation

Hur känner du dig nu: På bättringsvägen! :)

Vanligaste färg på dina kläder: Har alla möjliga färger.. Vitt och marinblått är väl iofs klassiska.

Vad tycker du om fötter: Är väl inte min favoritkroppsdel direkt..

Vad saknar du: Sommaren :)

Favorit dryck på morgonen: Eh, vatten :P

När brukar du oftast gå och lägga dig: Vid halv elva

Är du blyg? Nej

Sysslar du med någon idrott: När jag var liten höll jag på med gymnastik (tro det eller ej), ridning och fotboll. Nu är det bara gym och pass som gäller.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Ja

Vad skulle du göra om du vore kille för en dag: Hm, det får jag allt ta mig en funderare på..

Är du nöjd med ditt liv: Ja :)

Vad är det värsta du vet? Falska människor

Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Vääldigt olika

Vad längtar du till? Sommaren och alla underbara händelser som kommer med den, Grekland med Nina, Stockholm med Moa mm mm.

Har du bra vänner och äkta vänskap? Dom bästa

Vad är det finaste du fått? Oj vad svårt. Har fått många fina saker, skulle kännas fel att rangordna dom.

Om fem månader: Har jag påbörjat sista året på gymnasiet

Du samlar på: Biobiljetter (nörd)

Vem ringer du när du är arg/ledsen: Moa brukar vara den som förstår mina "problem" bäst, men alla mina vänner är ovärdeliga och lyssnar när jag har fått ett break.

Har du strumpor på dig nu: Ja annars fryser jag ju.

Är det okej att gråta: Ja för tusan jag gråter flera ggr i veckan

När grät du senast: Förra veckan, vill inte ens säga vad det var jag kollade på... ;)

Bär du glasögon eller linser: Nej men jag vill gärna ha ett par glasögon med fönsterglas

Har du piercing: Nej, bara i öronen om det nu räknas. Skulle jag vara tvungen att göra en skulle det bli i tungan.

Vill du gifta dig: JA!

Vill du ha barn: Ja

Är du bra på att laga mat: Jag måste erkänna att jag är en katastrof i köket

Är du flygrädd: Har jultomten vitt skägg?

Hur vig är du: Rätt så

Vilken är din favoritglass: B&J Phish Food

Tror du på ett liv efter döden: Jaa

Bor dina föräldrar tillsammans: Mm :)

Vilken ögonfärg har du: Gröna

Röker du: Nej och jag kommer aldrig att börja göra det heller

Hur ofta tränar/motionerar du: Det varierar men ca tre gånger i veckan

Vad är det viktigaste i livet?: Att tycka om och acceptera sig själv och må bra, omge sig med människor som ger en något tillbaka och fokusera på det positiva i livet.


Kommentarer
Postat av: Marissa

Vill du vara med och hindra spridningen av HIV/AIDS? Gå då in på http://truthtobetold.blogg.se och läs mer och lägg sedan ett löfte om att skydda dig!

2009-04-21 @ 00:13:38
URL: http://truthtobetold.blogg.se/
Postat av: CONRELIA

här har vi en vettig tjej ser jag=) jag tror vi kan godta sömnursäkten för den här gången då då^^ love baby!

2009-04-21 @ 21:48:36
URL: http://corneliacorner.blogg.se/
Postat av: Terese

Vilken fin blogg du har :)

2009-04-23 @ 19:32:34
URL: http://fantasidif.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0