Topp 5

Jag känner att jag är inne i ett blogg-flow just för tillfället, och vem vet hur länge det håller i sig liksom, så därför är det lika bra att köra på med lite inlägg medan jag har lusten kvar ;) En Topp 5 var det inte igår jag gjorde så vi kör på det nu, och temat är Finaste låtarna. Men eftersom jag omöjligt kan utse en ensam vinnare bland dessa underbara låtar blir det en lista utan inbördes ordning. ;)

Hear You Me - Jimmy Eat World  
Har älskat denna låten ända sedan första gången jag hörde den, musiken, instrumenten, beatet, texten, ALLT!



Det är så jag säger det - Håkan Hellström   Kan egentligen inte beskriva denna låten, den är bara otroligt, otroligt speciell och jag vet inte hur många morgnar jag har vaknat till det där piano-introt och det är fortfarande exakt lika bra (om inte bättre) som första gången jag hörde det.



För kärlekens skull - Ted Gärdestad   En helt fantastiskt, underbart otrolig och vacker låt som ofta rör mig till tårar. Teds underbara röst och den vackra texten är en kombination som är svår att slå. Denna låten vill jag ha med på mitt framtida bröllop.



The Scientist - Coldplay   Ännu en låt förknippad till en viss period i mitt liv, kan se bilderna, människorna, känns känslorna, lukterna... Coldplay betyder a lot för mig och tillsammans med Fix You är det här min absoluta favorit.



Utan dina andetag - Kent   Varenda not, ton, ord, mening, textrad, allt går rakt in i hjärtat. Kents absolut vackraste låt utan tvekan, och jag kan lyssna på den om och om och om och om och om igen...


Kommentarer
Postat av: Lene

Hei! Veldig fin blogg! :) Lastet ned alle sangene, kjempe fine!!

2009-05-02 @ 21:19:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0