Påskdagen

Detta inlägget skulle publiceras i förmiddags vid elva-tiden!


Godmorgon,

hoppas ni hade en trevlig påskafton igår med mycket ägg och godis. ;) För min del var dagen inte särskilt påskig, eftersom vi har påsklunch och allt det där på långfredagen och då jobbade ju jag. Men min dag igår var rätt trevlig ändå, började dagen med träning klockan elva, vilket var ett tag sen jag gjorde så det var riktigt skönt. Efter det sprang jag direkt till stallet för att se när Tess tävlade, det gick mycket bra. :) Svettig och go kom jag sedan hem, duschade och hann sitta en liten stund ute i solen med Aftonbladet, innan min kusin kom förbi och vi tog oss en promenad. Svängd förbi farmor och farfar och stannade och pratade lite, fick även se några små söta påskkärringar som kom förbi!
Vi gick sedan till mitt jobb (jag kan ju inte hålla mig borta från det... not) och köpte glass, det svalkade gott i värmen :) Kom sedan hem och hann vila ett tag innan jag fick slänga mig på moppen, hämta upp Tess iförd en hockeyhjälm MED galler, och så åkte vi bort till mitt jobb IGEN. Vi improierade ihop en tvårätters meny: kycklingfilé med klyftpotatis och sallad samt franska örtersås, och till efterrätt vanlijglass med varma hallon och chokladsås. Var egentligen meningen att vi skulle ha smält Marabou på glassen, men nej, den brände Matilda i micron så det bara var en svart, stelnad klump kvar. Rök i hela huset, och jag fick spreja luftrenare i hela huset för att det inte skulle lukta för jävligt.

Joy och Lovisa kom i alla fall lagom till middagen, och vi fick en riktigt trevlig middag till tonerna av bland annat Gyllene Tider. En hel del skratt, som t ex Lovisa: "Fan va vi skvallrar mycket..." Matilda: "Men har ni höööört..!!!!" och Tess: "Åh, kolla ljuset!!" Matilda: "Va, var e växten!? Eller jaha, du mena västen?" Lite Cornelia-varning på den sista där...

Efter en promenad som tog längre tid än väntat kom vi fram till Calle där det var lite blandat folk, för min egen del kan jag väl säga att en del av dem inte direkt var mina favoriter. Hade väl en helt okej kväll där i af, och fick två djupa samtal med två djupa killar ;) Promenerade hem vid halv ett-tiden redan, tillsammans med Jesper och Gustav.

Idag är det övningkörning, tid ute i solen med Tess, våfflor hos mormor och morfar med släkten ikväll och efter det party igen. Have a nice! ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0