Långfredag

Glad påsk på er! :D

Långfredag idag, vilket betyder jobb för min del. 12-20 ska jag jobba, men det känns faktiskt helt okej, rätt så go tid faktiskt. Man behöver inte gå upp supertidigt, och har ändå kvällen kvar när man är klar. Dessutom röd dag idag så det blir dubbla pengar, och sånt gillas i dessa finans-krisiga tider.. ;)

Gårdagen var efterlängtad och spenderades med Moa och Tove. Efter min körlektion tiiiiidigt på morgonen satt jag ensam i Nordstan i två timmar och läste Låt den rätte komma in, innan Moa kom klockan tolv. Vi satte oss på Lydia´s och åt deras mega-buffé, ända tills vi blev bortkörda för att "vi hade suttit där sedan elva och dom brukar köra iväg en efter en timma".. ? Say what liksom.. Jaja, efter detta begav vi oss till Toves casa, men eftersom Tovi var hungrig gick vi md en gång till Condeco så hon fick lite mat i magen. Och vem är på Condeco samtidigt som oss om inte HÅKAN HELLSTRÖM!! Lite coolt tyckte jag, och vi satt ju sådär lagom diskret och spanade genom fönstre och funderade på om vi skulle våga oss fram men vi hann aldrig bestämma oss innan Håkan hade käkat upp sin fika och vandrat därifrån. Attans.

Efter en lång fikastund gick vi till Hemköp för att inhandla ingredienser till vår sushi, men eftersom Hemköp suger hittade vi varken sushi-ris, soya eller sjögräs. Bra affär. På väg ut såg vi den klassiska (för mig) Hemköp-pannkakstårtan på väggen och bestämde oss istället för att äta en sån till middag. Några timmar senare var tårtan klar, grymt god blev den och vi kände oss hälsosammast i världen men åt ändå med gott samvete med ursäkten "det är ju trots allt skärtorsdag..!" Yeye. Så även på världens skummaste (och kanske sämsta?) program Hjälp! Jag är med i en japansk TV-show, enda höjdpunkten var ju stackars Tore som blev kardborre-attackerad i ansiktet och började gråta... :( Stackarn.

Slapp sedan ta bussen hem eftersom Moas bror var snäll nog att hämta oss, och när jag kom hem fick jag en (o)trevlig överraskning när jag märkte att jag var utelåst. Den saken löste sig dock senare, som tur var.
Det blev en grymt mysig dag igår, hoppas på repris snaaaaaart. ♥


Kommentarer
Postat av: Nadja

Fin blogg! =)

2009-04-10 @ 14:29:05
URL: http://barbienadja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0