Skadad människa!

Åh är så arg.
Jag läser Becka's blogg rätt ofta och genom hennes blogg kom jag även in på en liknande blogg som skrevs av en tjej vid namn "Elin". Hon hade också två tvillingflickor, men var även s.k "änglamamma", hon hade alltså fått två barn innan, Saga & Gustaf, som dog vid födseln. Jag var inne på hennes blogg rätt ofta, dels för att hennes texter var så gripande, det tog verkligen tag i en att läsa om allt hon varit med om, men även för att det var så roligt att läsa om att hon nu fått två friska barn, dessutom la hon ofta ut stört söta bilder på enäggstvillingarna, Fideli & Lily.

Lily hade ett hjärtfel som gjorde att hon skulle bli tvungen att opereras igen, detta fick man följa i bloggen. Läget var väldigt kritiskt, hennes hjärta stannade i korta perioder och gång på gång skrev "Elin" i bloggen att deras hopp nästan var ute, att de behövde allt stöd de kunde få. Jag vet inte hur många läsare, inklusive mig själv, som skrev till henne och hoppades och bad att Lily skulle få bli frisk. Detta låter säkert löjligt och patetiskt nu, men man blev oerhört berörd av det hon skrev och när man såg bilder på denna lilla människa, som antagligen skulle dö, hade man inte långt till tårarna. =(

Jag kommenterade hennes inlägg flera gånger, och igårkväll efter att jag läst hennes senaste inlägg där hon skrev att Lily nog inte hade så lång tid kvar, och hon var verkligen helt förstörd, blev jag själv alldeles nere. Verkligen ledsen, fine att jag aldrig träffat någon av dem, men att ett litet barn ska dö, hur ball är det liksom?
Så jag, och alla andra läsarna, gjorde precis det "Elin" bad oss om, BAD för Lily. Vädjade till någon att allt skulle gå bra. Det här är svårt att förstå om man inte läst bloggen, men det var verkligen så starkt, så överväldigande och det gjorde att jag, som inte ens är religös, tänkte att shit gör vad som helst bara inte den här lilla, söta ungen dör. Hon har en tvillingsyster som bli ensam kvar, två föräldrar som redan förlorat två barn, hur orättvist får livet vara?

Så idag går jag in på Becka's blogg igen. Elin finns inte. Hela den här jävla storyn är påhittad, av nån jävla sinnessjuk psycho-brud som uppenbarligen tycker det är jävligt lattjolajban att leka med folks känslor. Hon har alltså snott bilder på någons små oskyldiga barn, kryddat upp en snyfthistoria och sedan sålt den på nätet. Jag finner inga ord, helt seriöst.
Jag satt alltså nästan och grinade för jag tyckte det hela var så sorgligt, och där har hon suttit bakom sin skärm och skrattat åt alla människor som bara velat väl. Vilket jävla slap in the face. Det här är sjukt, sånt här borde inte kunna hända.

Kommentarer
Postat av: Cornelia

hon verkar ju helt STÖRD, vem får ens tanken på att göra något sådant?!

2008-10-07 @ 17:17:08
URL: http://corneliacorner.blogg.se/
Postat av: Cissi

fy fan, vad vidrigt.

2008-10-07 @ 17:19:41
URL: http://ceciliakaye.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0