Övningskört igen!

Shit asså. Var precis ute och övningskörde med pappini. Innan jag berättar hur det gick måste jag bara säga att det regnar ute och det är MÖRKT. Så.
När vi började ville pappa att jag skulle backa ner från vår parkering (en liten svängd macke typ), vilket jag aldrig gjort förut. Det är liksom lite över min kapacitet som bilförare. Men idag skulle jag tydligen göra det, någon gång måste ju vara den första, sa pappa hurtigt. Yes. Till saken hör att den andra bilen står parkerad bredvid, så det är liksom inte mycket svängutrymme. I alla fall, jag börjar backa, pappa gormar "Lägg över, lägg öveeeeeeer!"

KRAAASCH.
Ojdå. Vad var det som lät, tänkte jag, och bad en snabb bön att det inte var jag som hade orsakat kraschet. Jag vänder sakta huvudet mot pappi (livrädd vad jag, höhö), han sitter helt stel och tittar framåt. Jaha. Plötsligt öppnar han i alla fall dörren, går bak bakom bilen och kollar. Jaha, grattis Matilda, du backade in i ett träd.
"Eeeehe, var det nåt som gick sönder?",
piper jag livrädd från förarsätet och vågar inte gå ut från bilen. Tänkte typ att, shit nu är hela bakluckan kvaddad, jag får inga julklappar. Pappa: "Mm, där rök den baklyktan ja! Du såg inte att det stod ett träd här ELLER?" Eh nej.

Trots denna lila incident fick jag fortsätta köra, men jag ångrade grovt att jag frågat pappa om vi kunde köra ikväll över huvud taget. Jag körde på motorvägen i regn och totalt mörker. Hej kom och hjälp mig, jag trodde helt seriöst att min sista stund var kommen. Såg ingenting, och när jag var uppe i en sådär 110 km/h frågar jag pappa nervöst: "Eh, det kommer väl inga älgar här? Jag var livrädd. Jag är så inte-redo för körkort som man kan bli. Herre jesus.


Riktigt såhär illa var det inte..

Kommentarer
Postat av: Mimmi

svar: det låter riktigt kul! :) haha, fast kanske inte lika smart att backa in i ett träd. Men någon gång ska man väl testa det med ;)

2008-10-15 @ 19:35:53
URL: http://bubbelsnubbel.blogg.se/
Postat av: Marie

Vilken fin och bra blogg du har!

Jag har kollat runt lite, :)



Jag själv skriver också en blogg som handlar om mig själv som är 17 år och handikappad. Fick som 2,5-åring ett förkyldningsvirus som gjorde mig förlamad över en natt. Nu idag kan jag gå, men inte exakt som förut. Jag har myalgi(muskelvärk) och nervvärk.

I min blogg skriver jag om min vardag och om vad jag har för mig!

http://mariestayreal.blogg.se/

2008-10-15 @ 19:48:21
URL: http://mariestayreal.blogg.se/
Postat av: Idaho

hahah, Matilda matilda. talanglöst ;) jag övningskärde också idag, dock resulterade inte det i en ilka dramatisk händelse som för din del... dock började varningslampan för motorn att lysa. Vad det betydde exakt vet jag inte, det räcker med att jag vet att det inte var bra.. haha!

2008-10-15 @ 19:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0