Arg

Har precis ätit middag
och sitter nu redo att ta mig an högen-berget-kalla-det-vad-du-vill av religionsplugg. Usch. Har ju jobbat hela helgen så det har verkligen inte funnits någon tid att plugga.. =/ Känns inte bra, inte bra alls, - hej IG från Hasse Lann! Ska i alla fall försöka få in lite om hinduism, buddhism, yin & yang med mera med meeera. Skulle inte förvåna mig om jag slocknar över alltihop, då jag sovit så förbannat dåligt inatt, samt att dessa ämnen är rena rama sömnpillren.

Var på rätt dåligt humör ett tag på jobbet idag, och det blev inte bättre av en massa griniga kunder. Först och främst en miljard zigenare (skojar INTE!) som kommer och handlar kyckling, energidryck samt kakor, varförvarförvarför? Betalade gjorde dom enbart med enkronor, återigen: varförvarförvarför?? Vi har ju Cashguard, sån där man lägger i mynten själv, ett och ett, i ett myntinkast och det tog ju inte alls lång tid. Nejnej. Att dom inte kan svenska är ju också wonderful. Blir ju så lätt att kommunicera liksom.

Sen kom en gubbe som ville växla en tjuga till enkronor. Eftersom vi har Cashguard går det bara att växla ett steg nedåt (tjugo kronor blir först två tior, sen fyra femmor osv). När jag hade växlat ut till fyra femmor sa jag vänligt till honom att läga på en femma åt gången, men den jävla gubben säger då klämkäckt: "Äsch, vi kör alla på en gång, det går snabbare!" och så ler han precis som att han tänker men lilla vän, kan du inte det hääääär? Ja, men visst. Ut kommer en tjugolapp igen, och vi är tillbaks på ruta ett. Om du hade lyssnat på mig gubbjävel så hade du stått med dina enkronor nu, istället för en tjuga! hade jag god lust att vråla, men jag lyckades behärska mig (hehe, ville inte förlora jobbet med en gång..). Hatar människor (oftast äldre) som inte tror att jag kan mitt jobb utan har IQ tusenfoting bara för att jag sitter i kassan. Gaah. Gör det bättre själv liksom. Nej just det.

Jaja, nu ska jag sluta beklaga mig och ta ut mina aggressioner på religionsboken istället. Hehe, kom just på att det är Hasse Lann's religionsbok jag har här, så jag kanske ska chilla lite på det.. Bloggar kanske lite mer sen om jag hinner, annars vill jag bara säga: Don't forget Wallander ikväll (=Ola Rapace)! Puss!


Kommentarer
Postat av: Cornelia

du var inte ensam om det där dampet kan jag ju säga! nu har det i alla fall skett en UPPDATERING på CORNELIACORNER=) ses imon kompis, köss på dig!

2008-12-02 @ 21:19:01
URL: http://corneliacorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0