Fars Dag

Hej på er. =)

Är återigen hos mormor och morfar, idag är det Fars Dag-firande som gäller. Har redan varit hos farmor och farfar där det blev en smörgåstårta som inte var lugn. Jag skojar inte den var typ 20 cm hög. Mumma på den, nu sitter andra halvan av släkten och käkar pizza/thaimat, men jag chillade lite på det då jag fortfarande är hur mätt som helst efter "lunchen".

Misstänker att det blir nån god efterrätt sedan också, så jag skulle tro att jag kommer ikapp kalorimässigt. ;) Denna dagen är inte lugn någonstans, varken vad detg gäller förflyttningar till olika ställen eller mat. Senare idag ska vi vidare till våra kompisar, eftersom det vankas försenat födelsedagskalas. Och vad fick jag reda på att dom hade för mat att bjuda på.. jo, TRE STYCKEN såna smörgåstårtor vi käkade förut. Herre. Vi får väl se om jag rullar hem sen eller om jag blir kvar utan att kunna röra mig. . .

Kom att tänka på det här med Fars Dag, det är väldigt olika hur man firar det. Som ni säkert förstår så har vi väldigt advanced firande där vi åker till hit och dit för att fira både morfar och farfar, men gör alla det? Skulle inte tro det, vissa firar inte Fars Dag alls mycket. Jaja. Jag och bror gjorde i alla fall en stor frulle till pappa imorse och så hade jag köpt en snygg T-shirt från H&M. Nästan så jag vill ha den själv. Jag kanske tar den när han inte ser..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0