Candy

Få saker är så mysigt i juletider, som att baka julgodis. Jag och mina kära vänner hade en sådan kväll förra äret, då vi bakade lussebullar (ingen kommer nånsin glömma Carros gula klet upp till armbågarna!), julkola, åt skumtomtar mm. Vi passade även på att byta julklappar samtidigt. I år blir det en favorit i repris, hoppas på att det blir ännu bättre än förra året, och JA, jag ska stanna hela kvällen den här gången! Lite nya recept tror jag vi ska försöka oss på, ska lämna dom svåraste till Ullis och stå beredd med videokameran. ;)

Det var även vid samma tidpunkt förra året vi åkte dödsfärd med Cornelias moppe (dödsångest på hög nivå där), samt fick Ida att äta en julkola, hon som aldrig äter godis annars. Men på julen tycker jag nog det är tillåtet att äta det man vill. 
 


Vi ska i alla fall banga lussebullar och pepparkakor, det är bara för nybörjare, hehe. Det kan man KÖPA. Hemmagjorde pepparkakor blir aldrig riktigt goda ändå, bara helt mjuka och smaklösa. Det ska vara Annas Fullkornspepparkakor (dom är faktiskt liite godare än dom vanliga).
Tycker vi går direkt på the advanced stuff i år, typ fudge och sånt. Eller egna skumtomtar, det vore verkligen nåt.

Vilket julgodis gillar ni bäst?

Kommentarer
Postat av: M

Älskar mozartkulor!:D

2008-11-21 @ 21:47:08
Postat av: carro

haha, du i år är ja redo! sunes jul släng dej i vägggen nu ska carro baka:p

2008-11-22 @ 15:40:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0