LCHF

Solen skiner och här sitter jag.
Usch usch, tycker alltid illa om mig själv när jag degar vid datorn samtidigt som det är fint väder ute... Men men, det händer faktiskt inte för ofta. Anledningen till att jag gör det nu är att jag kollar runt massa sidor med LCHF-kost på nätet. Köpte boken "Bli smal och frisk med LCHF" av Lars Erik Litsfeldt idag. Grymt bra bok!

Ska börja äta enlig det sättet nu. Vet att jag egentligen inte behöver gå ner i vikt, och det är inte heller bara därför som jag ska börja med denna kosten. Den har massa andra positiva effekter, t. ex får man ett stabilare humör, den är bra för acne, och även för hyn överlag. Dessutom verkar det som att den är bra för magen, och jag som länge har haft problem med uppblåst och värkande mage tycker detta verkar utmärkt! I stora drag går det hela ut på att skippa kolhydraterna (pasta, ris, potatis, bröd, allt sånt!) och istället äta mycket fett! Visst låter det konstigt? Men tydligen kan man äta mycket av feta saker som creme fraiche, bacon, grädde, andra feta såser mm mm. Jag tyckte det lät skitkonsigt i början, var grymt skeptisk, liksom "Det här kan inte vara hälsosamt!" Men jag har redan börjat läsa boken (har dock bara kommit ca 30 sidor), men är redan övertygad om att detta är ett jättebra sätt att äta på. Let´s see how it works. :P


Min nya Bibel! (skääämtar..)

Kommentarer
Postat av: Moa

Du ska endast äta detta för att må bra!! Ja kommer hålla koll så du inte trillar ner i "diet tänkandet" hela tiden;) (L)

2008-06-16 @ 19:52:13
Postat av: Maddiie

Svar: Aa de är klart jag kan hjälpa dig :) lägg till mig på msn så kan vi prata mer där - im[email protected]

2008-06-17 @ 11:10:01
URL: http://maddiies.blogg.se/
Postat av: Anonym

är det din bild?

2008-06-17 @ 19:05:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0