When you have way too much spare time..

Haha. Ibland när jag sitter hemma och bara softar, som jag gör ikväll, så kanske jag är inne på datorn. Yes. Och då kan man hitta små roliga, oväntat roliga sidor. Okej, denna gången var det inte jag själv som hittade den, utan min kära vän Cornelia som tipsade om den. www.birthday.se. En sida där du hittar allas födelsedagar. Låter kanske inte så kul, men den är rätt användbar.

Har du kanske grymt dåligt minne? Eller bara en hög med vänner du inte träffar så ofta, men ändå vill gratulera? Då är sidan perfekt. Du skriver bara in för- och efternamn och så är saken fixad! Och ifall du bara vill kolla lite folks födelsedagar så kan det räcka med att du kan förnamnet och året personen är född. Eller vet du kanske vart han/hon bor. Det funkar lika bra.



Man kan även hitta vad som hänt genom åren på ens födelsedag.
På min födelsedag har bland annat detta inträffat:
* 1994 - Tre Kronor tar OS-guld
* 1934 - Elizabeth Taylor föds
* 1892 - Louis Vouitton avlider

Jaa, ni ser. Inte mycket intressant har hänt på min födelsedag just, men wtf. Kul att kolla iaf ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0