Me and my bike

Nuförtiden cyklar jag till jobbet. Har gått ett par gånger det senaste också, men mest cyklat. Det är rätt härligt ändå, att cykla alltså. Underskattat. Cyklade ju för fasen överallt när jag var liten, men sen när jag fick moppe blev jag så förbannat lat. Men nu strejkar moppen, och jag har ingen egen cykel, så på pappas gamla vingliga, rostiga, gröna urtidscykel från 1800-talet (jag skojar INTE) tar jag mig till jobbet. Pedalerna har liksom rostat fast i själva pedalhållaren, dom snurrar inte runt när man trampar, så det är minst sagt risky att trampa för fort. Men jag har fått in tekniken.

Dock är det nog lite farligt ändå, upptäckte jag idag när jag cyklade hem från jobbet. Det finns en rad olika anledningar till detta:
1: HALT!, 2: mörkt,
3: 1 + 2 = jag ser inte var isfläckarna är,
4: jag har ingen reflex (bilarna blinkar med helljusen för fullt..),
5: det är grymt kallt,
6: jag hör inte när det kommer bilar eftersom jag har musik i öronen (lite mitt eget fel)..

Så ser alltså mina cykeläventyr ut, i alla fall när jag cyklar hem från jobbet. Jag funderar på att antingen köpa mig en ny cykel, eller köpa reflexer (alt. reflexväst!), kirra dubbdäck till cykeln, eller helt enkelt laga moppen. Har inte riktigt bestämt mig än.

Nu väntar jag på att Tess ska komma hit, ska bara chilla hela kvällen och vila upp mig inför morgondagen! Sköt om er ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0