När tiden rinner iväg

Hi folks. =)

Hoppas ni mår bra! Det gör jag, för jag har tre skoldagar kvar och sen är det lov, men ännu bättre än det: jag åker till Tyskland imorgon och ska bara chilla i ordets rätta bemärkelse (vad det nu är), men enligt mig själv betyder det att strosa omkring längs gatorna vid nån mysig julmarknad i Flensburg, snacka lite knackig tyska med nån julpyntsförsäljare, köpa varm choklad och pepparkakor, äta hotellfrukost, umgås med kusinerna och min bror, och bara vara. Njuta av att komma bort från min nuvarande äckligt stressiga tillvaro. Det ska jag göra.

Jag tänkte på det precis, eller rättare sagt så sa min kära far det. Vi satt och spelade yatzy; mamma, pappa jag och August (mamma har fått för sig att vi ska ha "familjetimma" på torsdagar, spela kort, fika och sånt där..), och så tände vi adventsljusstaken (den med levande ljus) och det var då vi konstaterade att på söndag tänder man liksom tredje ljuset (!). Inte första eller andra, utan tredje. Är det sjukt eller? Det är två veckor kvar till julafton, och vart tog tiden vägen? Jag blir nästan rädd ibland, på allvar. Jag måste verkligen börja ta till vara på tiden bättre.

Jag har i alla fall två Jul på Liseberg-besök inplanerade nästa vecka, samt ett hejdundrans julbak med mina brudar + julklappsbyte på det. Sen har jag även tänkt att pussla in två fikor med Nina resp. Moa. För man måste faktiskt umgås, man umgås alldeles för lite. Eller det är ju bara min åsikt, men när allt plugg och alla måsten i skolan bara trycker ner en och allt känns hopplöst, det är då man verkligen behöver träffa dom man tycker om. Dom som får en att må bra. Men det är just då man säger att man inte hinner. Så ett råd från mig själv till mig själv (och alla andra): prioritera vännerna, bryt alla äckligt jobbiga plugg-måsten då och då och gör nåt helt random. Då tror jag faktiskt att man mår bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0