Luften bor i mina steg

Idag har varit en slapp dag (?), känns det som. Men i själva verket har jag varit ganska så effektiv. Vaknade redan vid kvart över åtta, kände inte för att somna om så jag läste lite i Brunstkalendern, boken jag läser just nu. Riktigt bra faktiskt, skriven av Emma Hamberg, ni vet hon som skrev Linas Kvällsbok? Sedan vaknade familjen och jag skuttade ner till nedervåningen och ordnade en major breakfast. I´m the best, säger jag bara. Fan va min framtida man kommer att skatta sig lycklig. Not. Detta är en företeelse som händer ca en gång varannan månad, men ändå!

Efter frukosten läste jag lite igen, slappade framför OS, chillade lite vid datorn, fördrev lite tid helt enkelt. Efter lunch övningskörde jag med min papps. =) Det börjar gå bättre gott folk! Jag gör framsteg! Folk vet säkert att efter första gången jag övningskört sa min pappa att det här aldrig skulle fungera. Well, I proved him wrong. Mihi x)

Började köra redan nerifrån vår brevlåda, upp en sväng till en kyrkogård, sen ut på en lång, vääldigt smal väg (fick möte ett par ggr, RÄDD). Sedan körde vi ut på en lite större väg, med rondeller och grejer. Upp till min gamla skola, och tillbaka. Och nu till det top notchigaste av allt; jag körde upp på vår parkering. Yes! Själv! Fyfan vad jag är bra. Det är nämligen så att en väldigt brant, men kort och smal, grusbacke leder upp till vår parkering och jag bävade inför att köra upp där, men hej vad det gick.

Anyway, när jag kom hem slängde jag på mig träningskläderna och moppade iväg till gymmet. Lite pinsamt, har förfan inte varit där på hela sommaren, men OJ vad jag hade saknat det. :O Helt galet. Jag älskar att styrketräna helt enkelt. Det är min grej. Vissa gillar att chilla på en matta, göra solhälsningar till höger och vänster, andra springer mer än gärna runt bland ormbunkar och lingonsnår i spöregn och letar efter kontroller. Inte jag. Det är en sak som ska bli skönt sen när skolan börjar, alla rutiner, och med rutiner menar jag till stor del träningen. =)

Nu, min vänner, ska jag äta middag. Är VRÅLhungrig. Hare gött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0