Sick and tired

Gick hem från skolan efter lunch idag. Kände mig helt borta, verkligen totalt nere i skorna. När jag vaknade i morse kände jag mig inte direkt tip-top, men ändå såpass bra att jag kunde gå till skolan utan problem. Men sen blev det värre och värre, och vid lunchtid kändes det ungefär som nån hade proppat in sågspån i min skalle. Mysigt.

Såg nog ut som sju svåra år också, och som Cornelia sa "Du ser helt gråtfärdig ut", typ så kände jag mig också. Det här med immunförsvaret. När det viker sig, viker sig allt annat också. Så jag åkte hem och somnade på soffan med en gång. Vaknade vid fyra och insåg att om jag ville ha någon middag (vilket jag inte ville, men tänkte att det kanske är bra, om inte annat för förkylningen), så fick jag hoppa på moppen och köra till farmor och farfar. Sagt och gjort. Det blev firre till middag, och den måltiden plus att jag tidigare tagit en Ibbe (Ibumetin) gjorde att jag piggnade till lite. Nu känner jag mig väl sådär, kvällen tänkte jag i alla fall spendera här hemma i min soffa alternativt säng, mami skulle hyra med sig PS. I Love You hem (sorry Ida). Vad mer då? C-vitamin-boost någon? Kastrull med hett vatten? Nässpray? Anything?
Det får fan ta mig vara bättre imorgon för då ska jag in till stan. Måste dra ett span på Myrorna, det var längesen nu! Dessutom ska jag till den nya 2hand-butiken på Vallgatan. Spännande, spännande! Så därför: förkylningen ska vara bättre imorgon. Yesyes, inställningen är A & O.

Ha en trevlig kväll gott folk.



Tre bilder från min kusins bröllop förra helgen


in

Kommentarer
Postat av: cornelia

Vad fin du är, min flikka<3!

har inte hunnit uppdatera min egna blogg än men ni kan alltid kika in för lite inspertation:)

2008-09-10 @ 00:07:44
URL: http://corneliacorner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0